Utplassering som blomsterdekoratør #2

2.11.2012:

Dette gjorde jeg på min andre fredag som blomsterdekoratør utplassering. Jeg jobbet fra kl. 09:00 til 15:00.

Først skulle jeg hjelpe til med å feie opp alt av blader og kvister som lå strødd ut på gulvet. Det neste jeg skulle gjøre, var å snitte rosene og å ta vekk tornene på alle rosene.

Denne blomsten ble pyntet med små epler (vet ikke om de er spiselige) og blader.


Jeg satte blomstene på en sink-brett som jeg fant i kjelleren. Så kjørte jeg og C til Sør Arena for å pynte opp litt fordi de skal spille kamp og da måtte de ha blomster til pynt. Vi tok med disse blomstene og 3 blomster som var høye i formen (har ikke tatt bilde av dem).

Da vi kom fram til Sør Arena, tok vi med oss blomstene inn. Vi hentet en tralle og tok heisen til den etasjen der alle hadde personalrom og en stor kafeteria. De visne blomstene som stod på hver sitt blomsterglass med vann, ble sendt “hjem” igjen på grunn av nytt blomstertema som ble byttet ut (som vi tok med). De var allerede visnet.

Det skal skje mye gøy i helga for blomsterdekoratørene. Det skal være en NM-helg norgesmesterskap for kreative blomsterdesignere. Noen ansatte i butikken hadde allerede reist til Oslo i går – og andre i dag. Det høres jo veldig gøy å være der! Les mer her. Ønsker de som deltar i konkurransen lykke til!

Da vi var ferdig med å dekorere, kjørte vi til huset til C. Hun skulle pakke klart koffertene hun skulle ha med til Oslo. Så kjørte vi til butikken igjen. Da tok jeg en halvtimers pause for å spise mat. Etter det fikk jeg en ny oppgave. Det var å tømme ut de visne blomstene og det skitne vannet på alle blomsterglassene som kom tilbake fra Sør Arena. Om du lurte på hvor mange glass jeg tok, så tenker du to grønne fruktpaller fyllt med blomsterglass.

Det siste jeg skulle gjøre var å dekorere min egen “blomsterbukett” som jeg kunne ta med hjem.


Jeg har ingen erfaring med å dekorere en slik blomsterbukett. Jeg vet at rosen ikke skulle ha stått alene, men jeg fikk ikke plass til å stappe den inn på midten. Under blomsten er det ikke vann, men det er en hard grønn “svamp” som suger til seg vann (så alt vannet er i den “svampen”).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg