Termin 1 på VG1 design og håndverk #1

Tiden går virkelig veldig fort, jeg har derfor laget en liten bildeserie av det jeg har gjort i dette halvåret, 1. termin:

Jeg har lært om form, farge, tegning og komposisjon.

Speilrammeoppgaven: Her er noen skisser jeg har tegnt.

Jeg skulle ha brukt akrylmaling, men så hadde jeg brukt feil malingtype: Vannfarger – det som jeg fikk i startpakka. Med vannfarger går det vekk hvis jeg f.eks kommer borti med noe vått. Jeg fikk sprayet noe over for at den ikke skulle miste fargen.

Lerret: Akrylmaling – kopi av et utsnitt. Det var et hefte vi fikk utdelt der det var mange forskjellige bilder. Oppgaven var å lage et utsnitt (altså zoome den lille firkanten større).

Fantasihus: Å kunne sette sammen deler, tegne skisser og å skjære ut materiale (kapaline).

Bukseoppgave: Å lære å bruke symaskinen riktig.

Juleverksted: Lagde julekort, brettet rosetter +++


Jeg har blitt helt dilla med å lage de rosettene. Første gang gikk ikke så bra, men andre gang gikk bedre.

6 kommentarer

Siste innlegg