Besøk hos Living og Hilmar Hilmarsson

Programfag: I dag skulle vi på besøk hos en interiør/møbelbutikk og en møbeltapetser.

I de to første timene på skolen, så vi på en designfilm om en designer som het Philippe Starck.

Kilde: lampemesteren.no

Han var en fransk designer og hans kjente verk var:

Etter 2. time, tok vi bussen til LIVING ved Sørlandstunet på Sørlandsparken. På LIVING skulle vi fokusere på hvordan møblere en hybel på 20 kvadratmeter. Jeg tok mange bilder av spisebord, sofa og skaper som jeg kunne ha forestilt meg å ha i “huset mitt”. Her er noen av bildene jeg tok i dag:

Vi tok en halvtimers pause. Jeg gikk inn på Sørlandssenteret og kjøpte meg noe å spise. Etterpå skulle vi møtes på Hilmar Hilmarsson Møbeltapetsermester.

Her stod jeg inne og tok bildet.

Vi fikk vite hva møbeltapetser var, spørsmål som ble stilt, hva de holdt på med og hvorfor de valgte dette yrket. Det var veldig mange stoffer som var der, og de fikset gamle stoler og møbler. Før i tiden hadde folk lagd møbler med bra kvalitet. Sammenlignet med nå, så har prisene før vært dyrere (fordi de brukte mer materiale) og nå har prisene synket (fordi de har brukt mindre materialer).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg