Torsdag 7. februar 2013

Naturfag: 1. halvår hadde vi matematikk. Nå er vi i 2. halvår, ferdig med matte og begynner på naturfag. Dette skulle vi begynne på i neste uke: Kapittel 2 Næringsstoffene – energi og byggemateriale for kroppen. I dag hadde vi et pendelforsøk. Vi tok først en tre og en bly kule og vi gjettet først (hypotese) på hvilken kule som svingte fortest på tid og ganger.


Utstyr: Stativ, snor, trekule, blykule og stoppeklokke. Hørt om Galileo Galilei? Det var han som fant opp tid (målt med pendler).

Gym: Badminton, kanonball, basketball eller selvvalgt aktivitet. Jeg valgte badminton.

Programfag: Fant portrettbilder på Google – kjendiser. Det var et fint bilde jeg klarte å finne av en kjendis som jeg likte veldig godt – Taylor Swift! Dette var bildet.

Bilde: Google


Tegningen er tegnt på lysbord og er ikke helt ferdig. Mangler valører (skygge). Jeg printet ut 3 bilder, failet en gang (tegnet hele omrisset som jeg egentlig ikke skulle gjøre) og ett bilde som jeg skal lage plakat av (med plakat mener jeg å lage på et lerret + en plakat der jeg viser at jeg mestrer å bruke valører).

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg