Fredag den 13. (?)

Nøyaktig, fra i dag til torsdag, bare 4 skoledager igjen (hvis vi ikke regner med dagen i dag)! Tenk at dette skoleåret har gått så fort! På mandag blir det kunngjøring av lokalgitt eksamen. Lurer på om jeg/vi kommer opp? Om vi gjør det, blir tirsdagen en forberedelsesdag og onsdagen evt. forberedelse til eksamen (muntlig eller skriftlig). Håper virkelig jeg ikke kommer opp, ellers må jeg lese hele boka får å repetere alt vi har lært i dette skoleåret. Hvis vi ikke kommer opp, skal vi ha vanlig skole: Jobbe med en liten fargepsykologioppgave i gruppe på 2 med fremføring. På torsdagen (siste skoledag) er det skoleavslutning i klasserommet vårt. Korte dager igjen …

Men dere, vet dere hvilken dag det er i dag? Ingen har sagt noe: Det er fredag den 13.! Visste dere i år kun er én fredag som havner på den 13 i hele 2014, kun i denne måneden, Juni? Om måneden starter på en søndag vil den 13. være en fredag! (som søndag 1. juni 2014).  I 2012 var det fredag den 13. TRE ganger. Januar, April og Juli.

Mange forbinder fredag den 13. at det bringer ulykke(r). Mener du dette er ren overtro eller tror du på det?

Dagen i dag ble brukt til rydding (alt av skap og hyller skulle tømmes), rydde i permer og vasking. Da vi var ferdig med det, fikk vi krone-is. Vi kunne velge mellom jordbær eller sjokolade, og jeg valgte jordbær (tilfeldigvis).


Et bilde av krone-is.

Jeg tar også med et bilde fra dagens “brev til meg” – læreren i norsk hadde spart på dette brevet lenge og i dag fikk vi det tilbake. Jeg kan like godt dele det med dere:

Skrev dette brevet til meg selv en vakker skoledag da jeg begynte på VG2.

Det har forresten ikke skjedd noe uhyggelig i dag, glad jeg ikke er så overtroisk.

3 kommentarer
    1. Så fint at du har spart på brevet du skrev til deg selv, det var en god ide jeg kan tenke meg å etterfølge! Du er så flink til å beskrive dagene dine, hva du gjør og hva du tenker, moro å lese- tusen takk for at du deler!

    2. Så utrolig fine bilder du legger ut, liker bloggen din bare mer og mer for hver dag! Fortsett å stå på 😀 du blogger utrolig bra! ha en strålende kveld videre <3

    3. Gunn: Bare hyggelig!

      Jeg synes selv det er koselig å spare på gamle ting, som f.eks tingene jeg har laget i VG1 og tegninger jeg har tegnt da jeg var liten. Henger masse kunst på rommet mitt enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg