Inntaket til videregående skole er nå klart

“Inntaket til videregående skole i Vest-Agder er nå klart. Logg inn på www.vigo.no med MinID”.

Og gjett hvem som har kommet inn på sitt ønskenummer 1? Jeg! Resultatet:

Til høsten begynner jeg på VG3 Interiør-linja. Jeg vil jobbe med dette:

  • Interiørkonsulenten arbeider med møbeldesign, interiør og design av rom. Interiørfaget skal bidra til å dekke behov for innredning og styling av offentlige og private bygninger. Interiørfaget skal bidra til å utvikle og designe interiør- og romløsninger på grunnlag av kunnskap om estetikk, form og funksjon. Opplæringen skal legge grunnlag for utvikling av interiør- og romløsninger i samarbeid med oppdragsgivere.
  • Opplæringen skal også fremme forståelse for samspill mellom materialer, farger og gjenstander. Videre skal opplæringen bidra til å utvikle ferdigheter i tegning og bruk av redskaper i interiørfaget. Opplæringen skal også bidra til kunnskap om trender og stil- og kulturhistorie.
  • Fullført og bestått opplæring fører fram til yrkeskompetanse. Yrkestittel er interiørkonsulent.

Hentet HER.

Programfagene vil bli:
Interiørarbeid og presentasjon + gym. Ellers blir de andre fagene “borte” i år. 

Etter dette året kan jeg enten gå ut i arbeid (da er jeg jo interiørkonsulent) eller forsette videre på påbygg.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg