Fargeoppgave: Fargepsykologi

Læreren skrev fargene i lapper og vi trakk så det ble rettferdig. Jeg trakk “turkis”. Denne fargen skulle jeg utforske, tenke ut hvilket rom denne fargen passer til og hvilken psykologisk påvirkningskraft den har. Vi skulle lage en komposisjon (collage) enten på PC eller “klipp og lim”. Jeg har funnet bildene på Google og satte dem sammen i Photoshop. Enkelt og greit synes jeg.


Denne har jeg brukt mange timer på, begynte på fredag og gjorde den ferdig nå i dag.

Senere skal jeg skrive ut dette på et A4-ark og på et nytt A4-ark skal jeg skrive fakta om fargen, dens egenskaper og en begrunnelse hvorfor jeg har valgt dette rommet. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg