Liste over ting å gjøre i løpet av 2015

Dette er ikke et innlegg om nyttårsforsetter, men “ting å gjøre i løpet av 2015”. Hvorfor? Nyttårsforsetter fungerer nesten ikke, plutselig har jeg bare glemt hele lista. Jeg fant opp en “må gjøre liste” istedenfor. Jeg håper å få gjort mesteparten av denne lista her i løpet av 2015 (noen spørsmål er bare helt random).

  1. Gjøre det best mulig på skolen
  2. Bli bedre kjent med andre
  3. Bestå VG3 Interiør
  4. Komme inn på påbygg etter VG3
  5. Bruke god tid på å lese til prøver
  6. Ha så lite fravær som mulig
  7. Skaffe meg kameraobjektiv
  8. Ta bilder av noe veldig uvanlig
  9. Lage flere videoer (publisere på Youtube og bloggen)
  10. Spille mindre spill
  11. Spise mindre usunt 
  12. Spise mer sunt
  13. Trene for å komme i god form
  14. Skaffe meg en mobil eller et nettbrett uten å kjøpe et selv
  15. Stå opp tidlig og stelle meg uten at noen ber meg om det
  16. Re opp senga hver dag
  17. Besøke et sted jeg aldri har vært før
  18. Passe på å ha nok strøm til å ta bilder
  19. Gi noe kreativt til person(er) som fortjener det
  20. Lage noe kreativt som jeg aldri har laget før
  21. Rydde rommet mitt grundig en gang i måneden
  22. Rydde klesskapet (hva trenger jeg og hva trenger jeg ikke?)
  23. Støvsuge og tørke støv av rommet mitt hver uke to ganger (har teppegulv, mye støv her)
  24. Gi noe som jeg ikke bruker til veldedighet (og andre som trenger det mer enn meg)
  25. Lage en collage av det jeg synes er fint, gjerne i et A3-ark
  26. Møte en jeg ikke har snakket med før
  27. Overraske en på døra med noe
  28. Ta bilder med noen tilfeldige blogglesere som jeg møter på gata (som har lest bloggen min)
  29. Gå på turer, ta bilder av steder
  30. Prøve ut en eller flere spill som jeg ikke har spilt før
  31. Finne ut hva jeg skal bli i senere framtid
  32. Skrive flere sider om livet mitt
  33. Selge ut biblioteket mitt (blant annet mange nye bøker, tegneserier o.l)
  34. Selge noe og poste det i “salgsblogg”
  35. Møte en eller flere kjendiser (har jeg møtt noen før?)
  36. Følge med på nyheter på internett og i aviser
  37. Komme på trykk i avisa i en eller annen sammenheng
  38. Skaffe meg en eller flere jobb (så jeg ikke trenger å spørre etter penger)
  39. Sette pris på alle gode ting som dukker opp
  40. Gjøre husarbeid
  41. Få nok søvn
  42. Bestemme meg fortere for hvilket valg jeg skal ta (ta kjappere avgjørelser)
  43. Lære meg kamerainnstillingene på Sony a3000 (for å ta gode bilder uten å redigere dem hver eneste gang)
  44. Finne ut hvilke redigeringsprogrammer jeg kan bruke når jeg lager videoer (utenom windows moviemaker som jeg bruker hver gang)
  45. Lese bruksanvisninger nøye før jeg går i gang med noe
  46. Skaffe meg et nytt møbel til rommet mitt
  47. Finne ut hva for slags hobby jeg egentlig har
  48. Ikke endre meninger for ofte
  49. Vise fram ting jeg har lagd og som jeg ble misfornøyd med (ikke alt kan være perfekt på første forsøk)
  50. Skaffe meg en smoothiemaskin så jeg kan lage smoothie hjemme


Elsker dette sitatet, tenker ofte på at ting ikke forandrer seg, da vi forandrer det. Og ting gjør ikke av seg selv. 

Da har jeg listet opp 50 punkter, kanskje jeg kommer til å redigere på noe mer eller så kan det bare være (er litt tom akkurat nå). 

#2015 #tingågjøre #punkter #mål

2 kommentarer
    1. Ser ut som du har en del planer klare.
      Men – nummer 45 – Lese bruksanvisninger nøye før jeg går i gang med noe
      Har du gått på en smell tidligere eller? :p

    2. Tommy B.: For eksempel når jeg får ny telefon eller et nytt produkt som en oppvaskmaskin. Leser aldri helt nøye, så plutselig oppdager jeg at det mangler noe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg