Å tegne i perspektiv

Jeg var ikke så flink til å tegne perspektiv før, men da jeg leste dette lærte jeg mye. Etter det tok jeg og tegnet kjøkkenet hjemme på frihånd for å se hvordan det egentlig ble. Jeg synes det var lett å forstå det som var skrevet i boka, så da tok jeg likegodt disse bildene av boka for å vise hvordan man tegner perspektivtegning.

Perspektiv betyr å se inn i.
Perspektivtegning betyr å tegne slik at bildet ser ut som virkeligheten.

Her er et bilde som viser hvordan man tegner i perspektiv. Vi har en horisontlinje og et forsvinningspunkt. En horisontlinje trekkes alltid som en vannrett linje. Et forsvinningspunkt er det punktet der parallelle linjer som strekker seg bort fra – tilskueren møtes.

#perspektivtegning #perspektiv #tegning #3D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg