Ut i praksis IKEA #1

I uke 10 og uke 11 (som er i denne uka og neste), er jeg ute i praksis på IKEA. Jeg fikk avtalt i god tid (før vinterferien) med kontaktperson når jeg skulle begynne på “jobb” etter vinterferien. Jeg skulle møte kl. 08:00 utenfor personalinngangen til IKEA. Jeg kom 10 minutter før, så det var fortsatt ganske tidlig. Først fikk jeg navneskilt. Så gikk vi inn til et rom med bare arbeidsuniform for å finne uniform også fikk jeg et garderobeskap som jeg kunne sette fra meg tingene.

Da jeg var ferdig her, fikk jeg en omvisning rundt varehuset. Det var stort og ganske åpent: De ansatte hadde egen kantine, toaletter, garderobe og sin egen arbeidsplass!

Mine arbeidsoppgaver i dag har vært veldig mye. Jeg har både grublet og tenkt hardt. Hmm, la meg tenke litt … jo: Dere vet egentlig at IKEA åpner kl. 10, så kommer de ansatte to timer tidligere for å gjøre i stand butikken? Jeg var en av dem …

Fotball og volleyball i eplekutter. Noen fotballer hadde så lite luft i, så vi pumpet dem opp litt.

PC-vesker og sekker. Her skulle de festes rundt med en sort plastfesteting.

Etter dette var det en liten pause (frokost), men da tenkte jeg: Jeg har jo spist frokost hjemme før jeg dro hit? Da var klokka 10:00 (eller noe sånt). Jeg spiste likevel, fordi jeg ble sulten. Etter frokost fikk jeg vært på et lite møte. Vi presenterte oss selv om hva vi driver med og gjør. På møtet så vi på nye stiler og trender på projektorvisning. Det handlet om nye varer som skulle snart lanseres i IKEA butikkene. Det var mange fine ting!

Da møtet var slutt, var jeg på en ny avdeling: Bilder og rammer. Der skulle jeg ta ned bilderammer.

Jeg måtte bruke to handlevogner for å fordele: En med de små rammene og en med de store. De var festet med dobbeltsidig superduper teip, så de satt godt fast …

Her skulle jeg bytte ut bilder av blomstene med noen andre, så det så sånn ut etterpå.

Så var det lunsj. Mesteparten etter lunsj stod jeg på stige.

Ryddet vekk alt på veggen til høyre (siden det skal settes opp en ny vegg?). Det som holdet opp veggen skulle også vekk. Og det som er bundet fast med rød og hvit plast: Det er alt som har vært på veggen. Jeg fikk avtalt å jobbe hver dag kl. 08:00 – 15:00.

#ikea #utplassering #opplæring #bedrift #interiør #design

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg