DIY: Fornye kjedelig notatbok

I dag har jeg vært rundt i butikkene på Lund for å lete etter en notatbok jeg kunne kjøpe. Det endte med å kjøpe boka på Europris, som var ganske fin og det var ikke så stort utvalg der … En ting jeg visste var at jeg skulle ha en A5 format, med linjer og ikke med spiraler. Jeg kommer sikkert til å bruke den mye framover, men så synes jeg fargen på den var litt kjedelig. Da ville jeg gjøre noen nye forandringer med den.

Du trenger:
– En notatbok eller en vanlig bok
– Reklamemagasiner (må ha stifter)
– Teip
– Lim
– Saks/skjærekniv

Slik så notatboka ut. Den er rød, har 192 sider, har bokmerke inni, strikk som kan dras fram og dessuten er boka + sidene miljøvennlig.

Slik gjør du:
1. Dra ut en side fra magasinet. Det kan hende du må ta ut stiftene før du kan nappe ut en og en side (dobbeltside).
2. Du kan begynne å ta bokbind på boka på framsida, vent med baksida (siden boka jeg bruker har et strikk bak).
3. På baksida der du ser hvor strikket er, markerer du med blyant og skjærer av med en skjærekniv. Jeg har skjært det ut hele veien ut til baksiden (når du bretter inn sida til slutt).
4. Nå kan du legge bokbindet ferdig på boka. Eventuelt om det stikker mye ut, går det an å klippe vekk før du bretter inn.
5. Da er du ferdig, og kan dekorere eller lime på noe “pynt” som jeg også har gjort.

Her ser dere det ferdige resultatet:

På baksida har jeg limt på noen blomster. Skulle egentlig vise steg for steg, men hvis dere tar utfordringen på denne DIY-en, og har spørsmål, så kan dere bare spørre meg.

#DIY #design #kreativ #bokbind #notatbok #bok

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg