Fordeler ved bruk av IKT på skolen

Teknologi har blitt mer som en vane og hverdag for meg. Læringsmetoden på skolen består enten av bøker eller IKT. Hvordan kan bruken av IKT på skolen være lærerikt for meg?

Jeg går nå på VG2 Interiør og utstillingsdesign. I denne linja tegner jeg mye og har stort sett bruk for internett hver dag. Alt fra å skrive ut ting, designe interiørrom eller levere oppgaver som jeg har gjort – på internett. Jeg synes det er lærerikt å bruke IKT-utstyr enn å bare lese i lærebøkene fordi det står så mye stoff og fakta i bøkene. Om jeg skulle ha noen spørsmål, hadde jeg først brukt internettet til å søke opp, med hjelp av et lett tastetrykk. Hvis jeg hadde brukt bøkene, måtte jeg ha brukt mer tid enn det jeg pleier å søke opp på internett. Dessuten er internett et flott verktøy!

Lærerne på skolen forventer at jeg skal ha PC-en tilgjengelig på skolen hver dag. Da vet jeg at jeg sannsynligvis kommer til å bruke den. Jeg synes det er positivt at både elever og lærere i dag bruker PC. Lærerne i dag skjønner mye mer enn i starten av for eksempel hvordan de bruker og håndterer en PC. Timene virker mer lærerikt for meg for eksempel hvis de skal presentere noe ved hjelp av PowerPoint. Lærerne virker mer interessert i faget og for meg er det lettere å følge med i timene.

Når det gjelder bruken av IKT-utstyr, synes jeg det er lett og praktisk spesielt når vi skal ut i arbeidslivet om noen år til. Det er mange arbeidsplasser som nå vil ha krav på at søkeren burde kunne noe om teknologi og IKT. Det kan være å kommunisere med kunder på internett, føre inn regnskap eller lagre viktige papirarbeid på PC-en. Det skal være å holde god orden og samtidig kan det skape en lettere hverdag.


Tanker om Fordeler ved bruk av IKT på skolen // skrevet av meg da jeg gikk i VG2.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg