En god start på en mandag

Matte: Begynte på nytt kapittel 4 Funksjoner 2 om definisjonsmengde og verdimengde. Vi hoppet over kapittel 3 Statistikk fordi vi var så godt igang med funksjoner.

Norsk: Vi skulle ha en norsk muntlig snakke-med-lærer om 1700 og 1800-tallet + det norske prosjektet. Hadde helga til å forberede meg til det, men etter det husket jeg ikke så mye da vi måtte lese og kunne de hele 4 kapitlene, sjekke PowerPointene på It’s og se tilbake på alle tekstene vi hadde hatt om. I timene før muntlig tid var satt opp, skulle vi sitte i klasserommet eller hvor vi ville for å skrive en nynorsk stil med vurdering. Jeg valgte å skrive en kreativ tekst om høsten på ca. 700 ord (da får vi se hvordan det går). Jeg hadde muntlig i ca. 7 – 10 minutter (merker egentlig ikke hvorfor tiden gikk så fort), men: Læreren stilte mange spørsmål og jeg klarte nesten ikke helt å få fram det jeg skulle si …

Tenk å sitte sånn her på muntlig eksamen med lærer og sensor? 
Bilde: NDLA

Det er ikke alltid jeg skriver om skoledagen som har vært, men det skal prøve. Ellers er det ganske mye å gjøre i timene som vi får en/flere oppgaver og innleveringer som skal leveres innen for eksempel når skoledagen er slutt osv …

#skole #påbygg #presentasjon #norsk #muntlig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg