Norsktentamen

I dag møtet vi kl. 08:30 fordi vi skulle ha norsktentamen (fra kl. 09 – 14). Det var viktig å møte i god tid, til å starte med (god tid til å finne fram bøker, PC og skrivesaker). Det var flere klasser som hadde norsk tentamen samtidig. Vi satt en på hvert bord i et åpent (dobbelt) klasserom sammen med 3. påbyggsklassen og det var to vakter som passet på. Vi måtte sette fram jakker, mobiler og sekker ved tavla før tentamen begynte. Vi registrerte navn og klasse, litt over kl. 09 fikk vi utdelt tentamensoppgaven. Det var en kortsvarsoppgave og en langsvarsoppgave (velge 1 av 4) + noen tekstvedlegg. Noen av dem hadde vi lest om før, så det var ikke vanskelig å skjønne. Da det kom til hvordan vi skulle forklare de tre f-ene og teaterstykket. Hvordan skulle jeg forklare det? Tilslutt var det langsvaret. Jeg valgte å skrive en kreativ tekst (novelle). Jeg satt til kl. 14 (siste time), tror det ikke gikk så bra, men det har overrasket meg at tentamen i år var mye vanskeligere enn de vi hadde på VG1 og VG2 … Nå gjenstår en siste tentamen: Matte.

#skole #påbygg #tentamen #norsk

3 kommentarer
    1. Spennende! Det gikk nok bra vettu 🙂 Jeg har forresten akkurat postet et innlegg på bloggen min om at man kan melde seg på “ukens blogg”, så hvis du vil det så er det bare å ta turen innom bloggen min og melde deg på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg