Planlegger en forestilling

I norsktimene hadde vi om litterært program der vi ble delt inn i grupper på 5. Vi skulle lage en forestilling på 5 – 10 minutter som skal spilles for resten av klassen mandag 11. april. I utgangspunktet startet vi med et tema og valgte 6 – 8 lyriske tekster som skulle vise bredde i litteraturen og ha ulik tilnærming. Det kunne for eksempel være musikk, gåter, sitater og humor som kunne være aktuelt. Tankekartet er skrevet ned på et A4-ark, i morgen hadde gruppen min tenkt å filme hele forestillingen så vi viser en film foran klassen i stedet for å stå foran klassen og presentere det der. Jeg har ansvaret for å sette sammen hele filmen, siden de andre ikke vet hvordan man gjør det. Vi starter allerede med å filme i norsktimene i morgen.

I mattetimen måtte vi bytte om på klasserom, fordi noen hadde prøver der, så det ble studieverkstedet. Jobbet videre med oppgavene og startet ikke på noe nytt der.

I historie gjorde vi ferdig gruppeoppgaven der vi blant annet leste i gamle Fædrelandsvennen aviser fra 1940-tallet og gjennomgikk alle gruppe spørsmålene. Så skulle vi se en film om “Skandinavia i Hitlers jerngrep” hjemme siden flatskjermen ikke virket.

Etter middag tok jeg turen innom det nærmeste postkontoret og hentet pakken min fra Desenio (innlegg kommer senere). Det kaller jeg full fart leveranse, kom kjapt som bestilt, på bare 2 dager (glad)!

#skole #utdanning #påbygg #norsk #matte #forestilling #litteratur #historie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg