Kunde på KIWI (meg) ble rundlurt

Kjære Kiwi. Jeg har vært en trofast kunde hos dere i mange år, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Nå skal jeg fortelle dere hva som egentlig skjedde. I går kjøpte jeg en ingefær på Kiwibutikken på Lund, og gjett hva. Ingefæren jeg skulle ha, ble veid for det dobbelte jeg skulle ha. Det dobbelte! Prisen var 69,90 pr. kg. For å være helt sikker på om vekten var det som sto på kvitteringen da jeg hadde betalt, gikk jeg tilbake til kassaen for å spørre om hun kunne veie den. 0,312kg så jeg på skjermen hennes. Siden jeg også kjøpte tomater, tenkte jeg hvor mange kilo ingefæren hadde veid ifølge egen beregning. Vel, den kunne ikke veie 0,312kg, sammenliknet med de tomatene som veide 1,052kg!

Da jeg kom hjem veide jeg denne ingefæren. Jo, det stemte. Litt mer enn 150 gram, og jeg hadde betalt for det dobbelte. Jeg veide også tomatene. Det var riktig, men hvordan har det seg at ingefæren kunne veie det dobbelte? Kunne det være noe galt med vektmåleren i kassaen?

Her er kvitteringen. Hadde jeg kjøpt smågodt i løsvekt eller annet som skulle veies, hadde jeg nok betalt det dobbelte også … Jeg vil anbefale til dere alle å sjekke nøye vekten på matvarene før dere går til kassa og betaler. Kanskje det har skjedd flere ganger med oss alle, uten at vi har lagt merke til det. Da avslutter jeg dette blogginnlegget med at å si at alle som jobber i en butikk burde sjekke butikkvektene sine om alt stemmer, så ingen andre ender opp som meg (og alle andre).

#kiwi #tips #mat #ingefær #shopping #helg #hverdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg