Prøveeksamen i norsk 06.06.16

Et viktig mål for dagen i dag: Prøveeksamen i norsk! Ofte kalles det for prøvemuntlig siden det er en forberedelse til muntlig eksamen hvis vi blir trukket opp. Tema fikk jeg på onsdag 1. juni, og det var om “Samfunnskritikk i litteraturen”. Jeg fikk altså noen dager til å forberede meg. Prøveeksamen foregikk på to deler der første del var en forberedt del (alle fikk ulike tekster eller stykker), og jeg var så heldig å få diktet “Landskap med gravemaskiner” av Rolf Jacobsen. Et modernistisk dikt som var lett å forstå. Problemstillingen: “Hva kritiseres, og hvordan kommer samfunnskritikken fram i tekstutvalget ditt?”, skulle svares på i 5 minutter presentasjon, og jeg brukte en enkel PowerPoint. Det var ganske kort, og deretter hadde jeg og faglæreren oppfølgingssamtale på rundt 15 minutter. Da måtte jeg ha lest mye for å kunne svare på alt som ble spurt innenfor gitt tema.

Etter denne prøveeksamen, føltes ting mye plutselig mye lettere. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er deilig å bli ferdig med en del av det vi har igjen. Hele meg er på en måte satt i “feriemodus”, har dessuten vært på alle skoledagene 15/16. Nå gjenstår det å lage naturfagsfilmen og muntlig eksamen i matte.

#skole #påbygg #norsk #eksamen #muntlig #forberedelse #litteratur

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg