Gode og dårlige nyheter – trekkdag

I dag har jeg både gode og dårlige nyheter. Jeg kom til vanlig tid, men hadde glemt å tenke på “trenger-ikke-møte-opp” i matte, men de timene brukte jeg til å fikse PC-en. For de som ikke visste det, så fikk den virus i går, og heldigvis fikk jeg hjelp av de på IT til å rense den fri for det. Fikk ikke skrudd på PC-en engang etter det som har skjedd, og den ble oppdaget fullt av reklamer, ads og pop-ups – helt vilt (er så skummelt når jeg først oppdager det), hallo? PC-en lever sitt eget liv! Tusen takk til IT-folkene som klarte å fikse problemet.

Kl. 09:00 var det trekk til muntlig eksamen i auditoriet. Elever og lærere møtte opp, og avdelingslederen leste opp klasser og navn høyt. Noen var spente og andre nervøse. Selv var jeg ganske nervøs. Tenk hvis jeg hadde kommet opp i et av de fire fagene: Norsk, matte, historie eller naturfag? Det begynte med studieklassene først og til slutt klassen vår (fordi vi er VG4, siste året): “4PBA kom ikke opp”. INGEN i klassen vår kom opp, så herlig! Nå har jeg allerede hatt en obligatorisk skriftlig norsk eksamen + skriftlig matte eksamen (ble trukket i mai), men det hadde vært rart hvis jeg hadde blitt trukket opp igjen. Nå kan vi endelig slappe av og nyte sola.

Etter å ha fått vite hvem som kom opp, gikk vi opp til klasserommet og fikk beskjeder. Vi gjorde en undersøkelse på It’s som het “Evaluering av skoleåret”, tømte skapet vårt og noen av oss leverte lærebøkene tilbake på biblioteket. Sjekket også fravær og standpunktkarakterene. Jeg har ikke gjort det enda, så får gjøre det i løpet av noen dager. Vi har skole fram til onsdag 22. juni: En avslutningsfest på kvelden for avgangselever. Det blir trist å forlate den videregående skolen som jeg har gått på/lært så mye alle de fire årene, lærerne og alle de jeg kjenner. Til høsten begynner studiene på et helt nytt sted, så det er jo nye muligheter.

På slutten av skoleåret må jeg også huske på å oppdatere PC-en til privat, i skrivende stund går denne under Vest-Agder fylke. Det er en skole PC som jeg har brukt siden VG1. Jeg må også få kjøpt Photoshop (sånn forever-pakke som ikke utløper), men det får jeg ikke lenger fra skolen :-/ Synes Photoshop er et greit program å bruke når jeg har blitt vandt til å redigere/designe på. Kan nesten ikke leve uten den pakken, og hvis noen av dere som leser dette har eller vet om Photoshop pris på pakken hadde det vært fint å si ifra 🙂

#skole #påbygg #avslutning #eksamen #nyheter #photoshop #sommer

1 kommentar
    1. Oi, heldig som ikke kom opp i muntlig da *-*
      Jeg får inntrykk av at photoshop er veldig dyrt, men det finnes helt sikkert like programmer som har hermet, og som man kan laste ned gratis.. Selv om photoshop garantert er best 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg