Pokémon GO lansert i Norge!

I dag, lørdag formiddag ble Pokémon GO lansert i Norge. Spillet ble først lansert 6. juli 2016 i Australia og USA, mens de andre landene som ikke har blitt lansert enda, har også mange spillere gått “bakveier” for å sikre seg det nye virkelighetsspillet. Det er veldig populært nå som mange spiller det og dette er spillet som har “tatt helt av”. Spillet går ut på at trenerne går rundt og fanger Pokémons gjennom smarttelefonene sine. Se deg rundt når du er ute, alle glaner og er opptatt på mobilen! Spillet har en hensikt: Å få alle til å gå mer ut.

Slik ser appen ut, den kommer nok til å være blant en av de populære på topplista innen kort tid. Jeg ventet til appen ble lansert i Norge for å være helt sikker på at jeg hadde den ekte versjonen. Med engang jeg hadde lastet det ned, kom jeg ikke videre før spillet falt sammen på grunn av serverproblemer. Jeg kommer nok ikke til å spille så aktivt da jeg ikke bruker mobildata da dette medfører ekstra kostnader. Men jeg prøvde hjemme for å se hva det var først. Er ikke helt ny i Pokémon da jeg blant annet har spilt Pokémon HeartGold på Nintendo DS og har hatt flere samlinger av Pokémon cards da jeg var liten. Det er gode minner!  

I starten var det vanskelig å komme med et trainernavn, men endte opp med KawaiiCia. Hjemme på badet møtte jeg en Pokémon ved navn Bulbasaur (grass- og poison type), og dette er min starter Pokémon. Jeg har så langt ikke fått catchet noen andre (har sett skyggen av Krabby, Weddle, Zubat, Shellder og Eevee), men håper å finne noen når jeg er ute og har wifi. Det finnes også PokéStops der man kan få free stuffs og PokéGyms for å kjempe mot andre ledere. Her er et kart som viser en oversikt. En annen ting er at man kan få egg som man kan klekke ved å gå flere kilometer, og det finnes veldig mange Pokémons å samle på. Så langt er det Pokémoner vi kan møte i religionen Kanto.

151 Pokémons fra Kanto religionen. Gotta catch ’em all! Spiller du Pokémon GO? Hvis ja, hvor mange Pokémons har du fanget? Let me know.

#pokemon #pokemongo #spill #mobil #teknologi

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg