It’s Black Friday!

Det er Black Friday i dag, en årlig handledag som opprinnelig kommer av etter Thanksgiving i USA. Dagen der alle er på jakt etter å kjøpe elektronikk og utstyr, og butikkene frister med massevis av lokketilbud. Vanligvis står haugevis med shoppingsgale mennesker i en lang kø i rad og rekke utenfor butikkene dagen før handelsdagen, for å sikre seg de lekreste godbitene. Jeg vil nok si at Black Friday ikke er den eneste dagen der ting er (meget) billig, men det finnes flere butikker som skur opp prisene, for så å lokke med prosentrabatt som -30% og -50% i hele butikken. Hva er meningen med det, når det egentlig ikke er tilbud allikevel?

Jeg har vært på Sørlandssenteret TO ganger i dag. Første gang på morgenen og utover, og senere etter lunsj. På morgenen i åpningstiden var det mange som stod i kø, og jeg var glad for at jeg ikke stod der for å si det sånn. Det var fullt kaos, folk løp som noen sultne dyr som nettopp har blitt sluppet inn, og vilt var det. Tanken var å kjøpe mobiltelefon til noen, og dessverre ble Samsung Galaxy J5 så fort utsolgt i BEGGE elektrobutikkene. De forsvant så fort, og en av butikkene hang til og med opp ark der det stod “vi er dessverre tomt for denne modellen”. Da ble det Sony Xperia XA som en erstatning. Forskjell på prisene var ikke så stor, så da ble det noen tusenlapper å spare på et godt kjøp.

Mobilen helt til høyre, bare i fargen sort.

Den andre gangen tok jeg bussen som var fullstappet av folk – og alle skulle til samme sted! Ikke en eneste sitteplass var ledig så da var det ståplasser som jeg stod helt frem til Sørlandssenteret. Det ble ikke shopping for meg den andre gangen, men mest senter-vandring. Utrolig mange folk og når senteret er så stort. Liker når alt er samlet under ett tak. Tingene jeg har kjøpt tidligere på morgenen kommer senere.

#blackfriday #shopping #fredag #mobil

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg