Årets høydepunkter 2016 – del 2

Her kommer innlegg del 2 med oppsummering fra juli til desember. Har du ikke lest del 1, kan du lese den HER. Det har vært et spennende år!

JULI:

Årets høydepunkt og for en herlig opplevelse! De første to dagene i juli (1. – 2. juli) gledet vi oss til PALMESUS! Jeg var så heldig som hadde vunnet 2 festivalpass da jeg deltok på konkurransen til blogg.no: “Vinn 4 festivalpass til Norges kuleste beachfestival”, og HER kan dere lese innlegget mitt “Mitt beste festivalminne”. I tillegg valgte jeg ut en heldig leser som kommenterte på innlegget som også kunne vinne 2 gratis festivalbilletter til Palmesus 2016.

Palmesus Hotel (Clarion Hotel Ernst). Utenfor hotellet så vi en kul lilla bil. På panseret var det trykket “Palmesus”.

For en herlig opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme. Jeg har både filmet og tatt massevis av bilder de to dagene. Dit vil jeg besøke igjen!

Lillebror vant gratis billetter, så vi besøkte Dyreparken 9. juli. Først tok vi Den Sorte Dame fra Kaptein Sabeltanns Verden over til Bombay. Dette var det første vi gjorde da vi kom inn på Dyreparken. Lenge siden vi har tatt noen av de båtene over. Køen var lang, så vi stod i kø ca. en time (kom på tredje avgang). Vi klarte å gå igjennom hele Dyreparken på én dag for å se mest mulig + dokumenterte med bilder og videoer over det vi så.

Dette var et meget sjeldent syn.

Jeg var mest fornøyd med disse to bildene.

11. juli fant jeg ut at en av studieønskene mine Yrkesfaglærerutdanning Design og håndverk (Oslo), ikke kunne være med fordi jeg manglet minimum to års relevant yrkespraksis etter avsluttet utdanning … Jeg hadde jo gått videre på skole (VG4 Påbygg) etter å ha fullført VG3 Interiør. Trodde det gikk an å komme inn, men da må jeg ha jobbet i minst 2 år etter fullført yrkesutdanning.

Neslesommerfuglene kom på besøk i hagen vår.

16. juli ble Pokémon GO lansert i Norge, og gjett hvem som måtte begynne å spille? Det var åpnet opp 151 Pokémons fra Kanto religionen. Gotta catch ’em all! Spillet ble populært over natta, folk var mye mer ute enn inne, flere kjøpte Powerbanks for å kunne spille flere timer på mobilen (og butikkene fikk stadig solgt flere Powerbanks på grunn av spillet), butikkene lokket med tilbehør til Pokémon GO og noen andre gikk til og med 24/7 blikket FESTET til mobilen.

Kaktusplantene mine fylte 1 år 28. juli – og slik så de ut!

 

AUGUST:

Studiestart på en mandag: 15. august. Jeg husket at jeg gledet meg veldig til skolen begynte igjen! I tillegg var det min første skoledag som student på en helt ny skole – universitetet. Dagene fremover måtte jeg skaffe bøker til studiet og bøkene kom etter to uker.

Alle naturfagstimene foregikk på Grimstad, så vi som valgte naturfag, måtte ta buss tre ganger i uken for å komme oss dit. Buss = tur og retur = minst en time.

 

SEPTEMBER:

3. september fikk vi gratis inngang takket være LOS dagen! Tidligere ble det sendt ut en e-post med gratis billetter der folk kunne “hente” på nett, men så var det fullt/ingen billetter igjen. Jeg meldte meg på en e-post melding, så fikk billetter etter noen dager. Dagen etter dro vi alle til Dyreparken igjen (2. gang i år).

Fall for fashion lørdag 24. september på Sandens.

Jobbskaper og kake til Strømmestiftelsen på Sørlandssenteret ved XXL.

Fant disse flotte sjøstjernene på fjæra i naturfagen da vi var ute i felt.

Jeg prøvde og kjørte Gokart for første gang på Evje.

Forskningsdagen der vi inviterte andre skoler til komme på besøk. Aktivitetsdag med naturfagrelaterte aktiviteter i biologi, fysikk og kjemi. Jeg stod i standen biologi med bøttene. Kort oppsummert så var elevene og lærerne både her og der veldig fornøyd med Forskningsdagen. Det var utrolig spennende å få til en aktivitetsdag der alle kunne delta og oppleve naturen som teamet var: Oppdag naturen!

 

OKTOBER:

Bestilte smykketreet som jeg pyntet med noen av mine mange smykker.

Bursdagen min, og jeg ble 20 år 10. oktober.

Skjærte ut et gresskar.

Hjemmeforsøk i naturfag: Kromatografi som brukes ofte ved kjemisk analyse og er en metode for å få sammensatte stoff (f.eks farger) til å dele seg opp. Å skille stoffer fra hverandre ved hjelp av kjemiske stoffer (vannløselig tusj) i kontakt med vann.

Hjemmeforsøk i naturfag: Ph i ulike løsninger: Indikator. Brukte rødkålsaft.

 

NOVEMBER:

Eksamenstid, en del lesing. Mye fraværende fra bloggen. Masse pensum å lese på. Vi hadde prøvemuntlig i pedagogikk og øvde til eksamen. 

Black Friday – yay! Utrolig mange folk på den dagen, 25. november.

 

DESEMBER:

Eksamenstiden: 5. desember i pedagogikk (muntlig) og 9. desember i naturfag (skriftlig). 1. semester slutt. Vi hentet frem juletreet og pyntet det 3. desember (vet det er tidlig). Gjensynsglede og julestemning. Desember har vært den fineste måneden i år synes jeg. Jeg tenker på den lange juleferien og mer tid til å være sammen med familien.

Årets juletre.

Julelys i byen, museumbesøk og julestemning. Synd det med snøen, som har blitt erstattet med kraftig vind og regn. Hvor har snøen blitt av?

#oppsummering #2016 #opplevelser #personlig #juli #august #september #oktober #november #desember

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg