Steder jeg har vært i Norge

Hvor mange steder i Norge har jeg besøkt? I dag har jeg lyst til å skrive om steder jeg har vært i Norge (det er ikke mange foreløpig). Det blir nok flere steder å besøke i fremtiden, men akkurat nå har jeg kun vært rundt i Vest-Agder og Aust-Agder.

 

Kristiansand:
Kjent for sommerbyen. Jeg har bodd her lenge og her ble jeg født, vokst opp og har gått på mange forskjellige skoler opp gjennom årene. Shoppingsteder er Kvadraturen i sentrum og Sørlandssenteret (en av Norges største kjøpesenter). Palmesus arrangeres hvert år på Bystranda i juli. Så finnes eneste Dyreparken i Norge her også!

 

Lillesand:
En bitteliten by og tettsted utenfor Kristiansand. En vakker sommerdag var jeg på besøk i Lillesand med familien. Først var jeg ikke så vandt til å forflytte meg fra en større by til en mindre by, alt der virket så koselig og stille. Her finner vi det store varehuset IKEA Sørlandet (som grenser til Vest-Agder/Aust-Agder).

 

Grimstad:
I forbindelse med skolen og praksis var jeg i Grimstad. Da tok jeg buss og pendlet tur og retur samme dag, så det var 3 dager i uka. Bussturene tok ca. en time begge veier siden bussen kjørte gjennom byene fra Kristiansand – Lillesand – Grimstad.

Bilderesultat for zhuo.blogg.no grimstad

 

Mandal:
På VG1 Design og håndverk på skolen besøkte vi Mandal Veveri for å se på stoff, stil og veveri.

Bilderesultat for zhuo.blogg.no mandal veveri

 

Arendal:
Besøkte Sam Eyde videregående skole i forbindelse med skole for å se på andre kreative valg/linjer og da sjakkturneringen skulle holdes på Kilden i Arendal, ble jeg med for å se. Jeg tok også mange bilder for å ha noe å se tilbake på.

#norge #steder #byer #kristiansand #lillesand #grimstad #arendal #mandal

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg