En fremmed dame kjeftet på meg

Jeg hadde akkurat vært på noen jobbrelaterte ting, og var på vei til Sørlandssenteret. Da jeg kom frem gikk jeg til Coop Obs!, fant jeg meg en ledig sitteplass på en av de grå og hvite sofagruppene (stolen til venstre) fordi jeg hadde avtalt å møte noen og at jeg fikk en mobilsamtale som jeg måtte ta. Plutselig merket jeg at noe var galt, veldig galt – en rar følelse stakk inni meg. Etter en stund så jeg at det kom noen eldre folk (ikke altfor gamle, kanskje i 58-årene) og de satte seg ned på de to setene. En annen dame med strikkelue som også var i den alderen, stod plutselig ved siden av meg, ropte noe utydelig så vidt jeg kunne høre og peker på meg: “Du med telefonen, flytt deg du trenger ikke denne plassen når du ringer.” (eller noe sånt). Altså: Ehm, what? Har jeg liksom gjort noe galt? Makan for en stygg og barnslig oppførsel.

Kanskje hun ikke likte at jeg var i telefonen eller så måtte hun ha en sitteplass. For det første så var hun utrolig uhøflig og for det andre kunne hun ikke snakke slik til meg. Jeg vet at jeg satt her først, og plassen kunne hun godt få av meg. I offentlighet burde hun spørre pent eller finne seg en annen ledig plass, men å være uhyggelig mot en fremmed person som hun ikke engang kjenner, er drøyt. Jeg så på det som om hun kjeftet på meg! I tillegg la hun vesken sin på stolhåndtaket og da tok jeg henne seriøst. Måtte flytte meg ellers kunne hun bli sint. Ingen av de andre som satt der gadd å bry seg, så det var opptil meg. Denne damens oppførsel ble jeg så oppgitt av, så jeg bestemte meg for å gå. Ok, helt greit, jeg skulle uansett til å gå – for jeg orket ikke å starte en krangel ut av det. Grunnen til at jeg ikke sa noe, var for å ikke virke slem tilbake slik at jeg kunne tiltrekke meg mer oppmerksomhet som hun gjorde mot meg …

– Hva hadde du gjort i en slik situasjon?

#sørlandssenteret #uhyggelig #stygg #oppførsel #personlig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg