Slik stopper du plagsomme telefonanrop

Hjelp, det ringer – hva skal jeg gjøre? Når telefonen ringer stiller jeg alltid meg disse spørsmålene: Skal jeg ta eller svare? Noen anrop er forstyrrende og i det siste har jeg fått en del av det. Mesteparten har vært unødvendig å ta og svare tilbake på. Det føltes ut som om mobilen ringer hele tiden uten mening! Noen numre står ubesvart markert med rødt, mens andre oppført som ukjent. For å være helt sikker på at det ikke er noe viktig, gjør jeg alltid en research på nummeret etter at det har ringt inn. Om det er et utenlandsnummer på flere enn 8 siffer som ringer meg, da er det 100% sikkert at jeg ikke svarer. Hvis et vanlig nummer hadde ringt, hadde jeg kanskje svart.

Jeg kunne enten få telefonselgere på tråden eller en viss person i det andre røret som hverken sier noe (er helt stille). Altså kan det være automatisk ringing? Neppe. Og hvor har de fått nummeret mitt ifra? Man kan faktisk søke på nummeret på adresselinjen eller på nummeropplysningen, da kommer det opp alt fra plagende til nyttig anbefalt av andre som også har blitt oppringt på et viss nummer. Heldigvis kan dagens mobilteknologi gjøre fantastiske ting, for å blokkere et nummer. Det kan jeg og det gjør at nummeret blir automatisk avvist når det ringer neste gang.

I dag ble jeg faktisk oppringt av et nummer på kronologiske 8 siffer – tall fra 1 til 8 etter hverandre. Wow, det gir jo ikke mening! Nå har jeg rett og slett fått fjernet meg fra nummeropplysningen, for det er sikkert der det har startet fra. Jeg har Telenor og på Min Side kan jeg huke av på “reservert mot nummeropplysning”, så vil nummer og personlig informasjon bli fjernet fra for eksempel 1881. Hvis du kjenner deg igjen i min situasjon kan du gjøre dette: Kontakt telefonselskapet du har, spør om de kan hjelpe deg å få reservert mot nummeropplysningen. Om noen dager er det bare å sjekke nummeropplysningen se om det er fjernet og hvis ikke, ta kontakt med dem! Håper forklaringen var til hjelp til de som måtte trenge det.

#telefon #mobil #teknologi #ringing #telefonanrop

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg