En stor dag i morgen

I morgen, mandag 11. september, er det stortingsvalget. Det skal velges representanter til landets nasjonalforsamling og om du har stemmerett, bruk den. Jeg skal stemme, men nå har jeg ikke tenkt til å røpe hvilket parti jeg skal stemme på, men stemmen gir jeg til det partiet som jeg er mest enig med. Alle partier har noe bra og dårlig ved seg. Er du usikker selv, er det mulig å ta en partitest. De som sitter i regjeringen nå (Høyre), burde de fortsette å lede de neste fire årene, eller er det på tide med en ny regjering?

I sentrum disse dagene står partiene bortover i Markensgate under hvert sitt telt og drar til seg folket ved å gi ut brosjyrer, ballonger, boller, roser og godteri. Andre partier reiser også rundt i forskjellige byer, holder taler og hilser på folk. Valget blir så jevnt i år, blir det de røde som skal lede de neste fire årene, eller de blå igjen? Hvilke parti(er) håper du vinner?

#stortingsvalg #regjering #norge #samfunn #valg #stemmerett

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg