Når mobilen er en distraksjon

Vi har alle hørt om en god natts søvn er viktig for å kunne fungere neste dag. Å sove 7-9 timer hvert døgn er best. Før jeg legger meg tar jeg en siste mobilsjekk. Kjenner du deg igjen, at du bare må gjennomgå mobilen din før du legger deg? Du er ikke alene …

Jeg er en av de som sjekker mobilen flere ganger om dagen. Min mobil er en smarttelefon som har uendelig mange funksjoner. Likevel klarer jeg å legge den fra meg en stund ettersom jeg ikke har lastet ned mange spill på den og at jeg har ganske få apper (kun standardappene som fulgte med mobilen). Har lovet meg selv at jeg ikke skal spille så mye på den, så har jeg også skrudd av alle varslene på de fleste appene utenom de viktigste som “meldinger” og “anrop”. Grunnen til det er for å unngå distraksjoner.

Når vi snakker om å bli distrahert, så har jeg forresten avinstallert Snapchat-appen siden jeg ikke lenger bruker den til noe spesielt. Aner ikke hvorfor, men føler at jeg ikke har behov for å oppdatere unødvendige ting som forsvinner etter 24 timer, og i tillegg finnes story på Instagram som nesten ligner på Snapchat der man kan legge ut “mystory” så alle kan følge med på samme måte. Bare sånn midlertidig, maybe jeg kommer tilbake en eller annen gang når jeg har tid.

Skrur du av mobilen om natta? Eller kanskje du erstatter mobilen med vekkerklokka? Her har du meg: Når jeg sover er mobilen min på nattbordet, avslått. Jeg sover bedre og når jeg bruker vekkerklokka som alarm, noe som er så lurt.

#teknologi #mobil #søvn #distraksjon #personlig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg