DIY: Halloween “Umbreon” maske

Hei og hopp. Nå er jeg endelig ferdig med et av Halloween DIY-prosjektene som jeg hadde tenkt til å gjøre: Den Halloween inspirerte maska som er inspirert etter Pokémon Umbreon. Produktet ble ganske bra, men selve filmingen tok sin tid. Etter at jeg oppdaterte iPhone til iOS 11 og valgte “plassbesparende”, gikk det nesten virkelig galt! Det positive var at jeg fikk mye mer plass på enheten altså minne, men da jeg skulle overføre videoene jeg hadde recorded over til PC og redigere videoklippene, kunne jeg ikke se engang dem! “Vi kan ikke spille av videoen”. Har jo Windows 10, muligens støtter operativsystemet ikke denne typen .mov-videoer som har blitt komprimert mindre i størrelsen: “H.265 (HEVC) tar over for H.264 for video, mens HEIF overtar for velkjente JPG når det kommer til stillbilder”. Men heldigvis fikk jeg overført videoene på en annen avansert måte gjennom iMovie som app på mobil, over til Youtube, så laste ned videoen fra Youtube over til PC-en. For en jobb. Jeg vil virkelig anbefale dere å velge “mest kompatibel” hvis du ikke har Apple-PC!

Videoen er i hvert fall ute nå, og når dere har sett den, fortell meg gjerne hva du synes om prosjektet!

I dette prosjektet tok jeg som inspirasjon fra Umbreon (Pokémon) = fargene på toppen, flaggermus = nesa, edderkoppnett = det oransje rundt øynene.

Utstyrsliste:

– A4 ark (et vanlig og et litt tykkere)
– Saks
– Limstift
– Blyant
– Tynn tusj
– Viskelær
– Fargeblyanter
– Hullmaskin
– Strikkbånd

1. Start med å brette det tynne A4 arket i to.
2. Skisser med blyant designet du vil ha på den ene siden og marker strekene med f. eks en fargeblyant. Husk også å tegne hull til øynene.
3. Klipp ut med saks.
4. Brett ut maska og tegn med blyant/tynn tusj ditt unike design.
5. Når du er ferdig, visk vekk blyantstrekene (om du har brukt blyant).
6. Ta lim bak på maska og klistre på det tykke A4 arket. Det er for å få stivere maske. Klipp ut med saks.
7. Nå trenger du hullmaskinen som kan lage hull på hver side. Knytt på strikkbånd.
8. Fargelegg hvis du vil!

#halloween #prosjekt #kreativitet #design #pokemon #umbreon #diy #halloween2017preps

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg