Høsten med fargerike blader

Naturen blir så ekstra fin spesielt om høsten. De fleste trærne har nå sluppet taket og latt bladene falle ned på bakken. Et fargerikt teppe legger seg over oss. Bladene forandrer farger til rød, gul, oransje, brun og noen blir purpurfarget. Når jeg ser så mange flotte blader klarer jeg nesten ikke la være å ikke plukke med meg noen av dem når jeg er ute og går. Bladene jeg fant heter forresten osp som er et løvtre av poppelslekten innenfor vierfamilien.

Hvordan kan vi ta vare på disse flotte bladene? På skolen bruker vi en lamineringsmaskin til å laminere bladene. Vi legger bladene inn i gjennomsiktige lamineringslommer og kjører det inn på lamineringsmaskinen. Laminering er genialt å ta i bruk da bladene ikke vil bli fortere tørket ut og de vil bli stivere å holde i. Etter laminering kan vi lage et bokmerke ut av det, henge opp på vinduer eller putte det i minneboka.

#høst #blader #natur #tre #løv #osp #foto #farger #laminering

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg