Driver du med YouTube? Da kan du tjene masse penger

Driver du med YouTube? Hvis ja, da kan du begynne å tjene penger som alle andre store YouTubere gjør!

Man kan være med i YouTubes partnerprogram når man har en YouTube-kanal. Det er et program der skaperne kan tjene penger på sitt innhold, altså i form av videoer som produseres av YouTuberen selv. Man tjener penger på reklamer som vises i videoene, så hver gang du ser en video hos en YouTuber, tjener den en liten del av annonsene som vises i videoen. Har man kommet så langt på en YouTube-kanal, kan man begynne å tjene penger og kanskje ha muligheten til å leve av å drive med YouTube. Jo større en YouTuber er, jo mer tjener den! Det er mange som ønsker de kunne bli en stor YouTuber, men det kan være vanskelig å komme så langt for noen som ikke har “knekt koden” enda.

Store og små Youtubere hadde mulighet til å tjene penger på innholdet sitt helt til vi fikk denne meldingen lørdag 20. januar angående dette med YouTube partnerprogram:

“16. januar 2018 annonserte vi nye krav som må oppfylles for å bli evaluert for YouTubes partnerprogram. Når en kanal har 4000 timer i seertid i løpet av de siste 12 månedene og 1000 abonnenter, blir den vurdert for programmet.”

Kilde: https://support.google.com/youtube/answer/72851?hl=no

Små YouTubere kan ikke lenger tjene penger på innholdet de produserer.

For noen måneder siden var det å få minst 10 000 offentlige visninger lifetime (til sammen) på videoene for å bli kvalifisert til programmet. Nå vil YouTube at vi skal ha 4000 timer i seertid i løpet av de siste 12 månedene og 1000 abonnementer. Jeg har hverken noe av det, så hva kan jeg gjøre? Med mindre jeg lager flere videoer som inspirerer og mange vil se på min YouTube-kanal så ville kanalen min blitt kvalifisert innen den tiden kommer.

Små YouTubere, deriblant meg, må begynne å jobbe videre og bygge opp kanalen for å kunne tjene på innholdet vi produserer. Det er virkelig surt når mange av oss “små” YouTubere har jobbet lenge med kanalen og ikke kan tjene noe på det vi lager. Jeg har virkelig lyst til å fortsette med det jeg lager og derfor har jeg satt meg et mål om å oppfylle kravene for å kunne bli kvalifisert i YouTubes partnerprogram innen 20. februar 2018. Er du like liten YouTuber som meg, så kan vi sammen klare det hvis vi hjelper hverandre!

YouTube-kanalen min heter forresten CINDYDESIGN. Setter veldig stor pris på hvis du ønsker å abonnere eller se videoene jeg har lagt ut på kanalen min!

– Hva heter din YouTube-kanal?

#youtube #personlig #video #youtubekanal #sosialemedier

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg