Glemte å bestille frikort

Jeg hadde egentlig veldig lyst til å dra ned på byen i dag, men siden himmelen er grå og mørk og at det er mye snø, ombestemte jeg meg. Da velger jeg heller å tilbringe denne lørdagen innendørs hjemme, slappe av og ordne opp i ting. Nå har det visst begynt å regne også, så det var slettes ikke lurt å gå ut.

I denne uken har jeg mottatt min første lønnslipp for de dagene jeg har vært vikar, og jeg fikk mild sagt helt sjokk over hvor mye av det jeg tjente skulle betales til skatt. Det gjorde av seg automatisk, men når 50% av lønna blir trukket av som skatt, varsler det en liten bjelle i hodet: Hva har skjedd? Siden jeg vet at jeg ikke tjener mer enn det beløpet i et år skulle jeg ha husket å bestille det frikortet på Skatteetaten i forveien, noe som jeg ikke har fått gjort før i dag. Jeg var bare ikke klar over det, men nå vet jeg hva jeg må gjøre.

– Har det skjedd med deg?

#jobb #vikar #skattekort #frikort #personlig

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg