Influensa, igjen?

Hei mine kjære blogglesere. Nå har jeg ikke fått blogget på lenge her inne, føles det ut som. Grunnen til det er at det hele startet på mandag. Jeg bare merket det på kroppen at jeg virket slapp og trøtt. Jeg hostet, hadde hodepine, feber, svekket hørsel og utrolig vondt i ryggen. Etter å ha holdt ut i fire dager, bestemte jeg meg for å melde meg syk på fredagen. På fredag dro jeg ned til legesenteret og fikk heldigvis en time kort tid etterpå (ble mer som akutt): “Du får time med engang”. Først tok jeg CRP (et stikk i fingeren) inne i et rom, normalt var under 5, men jeg hadde 45. Så ble jeg henvist inn til en lege som undersøkte meg og stilte masse spørsmål. Jeg hadde jo for ikke så lenge siden tatt en vaksine, men det kan jo ikke være den jeg ble dårlig av. Legen sa at det hørtes ut som om det var influensa på gang igjen, og det betyr at dette er min andre gang på kort tid. Første gang var i slutten av januar. Uffda, det er ikke bra å være syk for da får jeg ikke gjort noe. Legen sjekket temperaturen min, anbefalte meg å drikke masse vann, slappe av og håpe at influensaen forsvinner så fortest mulig. Hvis ikke var det bare å stikke innom legesenteret om noen dager. 

Akkurat nå så er ikke mattlysten på topp og det jeg har spist til nå er (samlet): Torsk med sprø topp og rask tomatsaus (creds broren min som har lagd middagen), brødskive med syltetøy, yoghurt, fiskegrateng, ostesmørbrød (i mikroen). Til middag i kveld står makaroni og spagetti eller nudler på menyen. Som drikke velger jeg for det meste kokt varmt vann og appelsinjuice.

I tillegg har jeg fått sove mye. Jeg veksler mellom å sitte og sove på grunn av ryggen.

Er det mange som føler seg dårlig her om dagen? Håper jeg ikke er alene …

#personlig #syk #influensa

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg