Litt taxi flaks

Bare flaks reddet dagen min. Jeg var satt opp til å jobbe kl. 10:00 onsdag 21. februar i forveien, men regnet ikke med at jeg skulle møte opp tidligere. Da jeg har vært syk mandag og tirsdag i denne uka, har jeg fått en oversikt over hva vi skal gjøre i vinterferien. Det ble visst endringer i planen da de hadde bestilt taxi som skulle kjøre oss til Badmintonhallen som ligger på Lund. Mobilen min var på lading oppe, og jeg som sent sjekket mobilen kl. 09:30, fikk både en telefonanrop fra mamma og en ganske så viktig melding. Meldingen tikket inn kl. 09:12 med følgende beskjed: “Du kommer kl. 09:30, og taxi går kl. 09:40”. Jeg svarte med noe så tullete som: “Ok, kan du be taxien vente på meg?”, da jeg åpnet meldingen kl. 09:30.

Tiden løp plutselig ifra meg, fordi jeg hadde bare 5 minutter til å komme meg på skolen der vi skulle møtes alle sammen. Stressa som jeg var, så var jeg sent ute, og tenk hvis alle stod og ventet på meg? Jeg skyndte meg ut og fortet meg opp den lange bakken. Jeg som fortsatt er syk, sliter med som enkelt å gå. Jeg kunne løpe? Det hadde jeg ikke klart for jeg hostet samtidig som jeg hastet meg avgårde. Da jeg kom opp den lange bakken, gikk jeg rett frem helt andpusten. Det var bare å gi opp, jeg rekker den ikke!

Litt lenger fremme dukker det opp en grå og stor taxi (med plass til ca. 16 stk). Det første jeg tenkte var at de hadde vært så snille, som har gitt beskjed til taxi sjåføren for å plukke meg opp i den andre gaten (de vet hvor jeg bor). Husket ikke om jeg vinket eller ikke, men taxi sjåføren svingte av veien, stoppet opp og spurte meg hvor skolen var, noe jeg absolutt ikke hadde forventet meg. Jeg svarte hvor skolen lå og fortalte han at han hadde kjørt litt for langt. Da han først nevnte hvor han skulle, skjønte jeg med engang at det var denne taxi-en skolen hadde bestilt. Jeg skulle jo samme vei!

Det var overraskende at ingen var ombord taxi-en så jeg spurte pent om jeg kunne sitte på (og selvfølgelig vise han veien). “Ja, du skal samme vei?”, sa han. Så ble jeg kjørt til skolen for å plukke opp resten av de andre som ventet utålmodig på taxi-en (og meg). Taxi-døren åpnet seg, og du skulle ha sett hvor morsomt da alle så at jeg allerede var kommet. Å dukke opp inni taxi-en sånn uventet er jo litt av en overraskelse, haha. Men ja, jeg var utrolig glad for at taxi sjåføren kjørte feil og at han tilfeldigvis stoppet opp foran meg slik at jeg kunne hoppe på, få igjen pusten og komme meg dit jeg skulle møte opp. Det hadde vært helt krise å måtte gå så langt selv.

Da vi kom frem til Badmintonhallen, dukket to trenere med blå og hvite drakter, og introduserte oss for badminton. Først var det oppvarming, så noen enkle øvelser for nybegynnere. Vi lærte forskjellige teknikker på å slå fjærballen. For noen som ikke hadde spilt badminton før, var ikke lett for de, men for meg så kunne jeg litt. Som å holde i racketen og kunne bruke den i ulike slag.

#personlig #badminton #sport #aktivitet #fritid

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg