Linoleumstrykk på putetrekk

Tema for denne oppgaven er i utgangspunkt linoleumstrykk (form for visuell kunst). Vi tenkte på favoritt tingen vår og tegnet skisser av den til hvordan trykket vårt skulle se ut. Etter hvert plukket vi ut en skisse til bearbeid og til slutt endte vi opp med en arbeidstegning av et design. Min favoritt ting var inspirert av en glow in the dark stjernen som jeg tegnet og la over flere ganger for å få flere kanter. Da vi var ferdig fikk vi utdelt en trykkplate som består av et stykke linoleum. Som verktøy brukte jeg en linokniv til å skjære vekk det som ikke skulle gi trykk på. Jeg skjærte bare vekk det inni stjernen (hadde jeg gjort det motsatt hadde det tatt veldig lang tid). Under ser dere formen fra mitt linoleumstrykk (etter å ha utpresset det). Selve linoleumstrykken brukte vi til å lage/trykke på tekstilbanner, ark og putetrekk.

Søm av pute med skjult glidelås. Den måtte vi selvsagt sy helt selv og med hjelp av symaskinen gikk det lett som en plett! Og her er putetrekk-designet mitt:

#interiør #pute #putetrekk #design #stjerne #linoleumstrykk #visuell #kunst

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg