Byfest, konsert og feiring av nye Thon Hotel Parken

Lørdag 2. juni (i går kveld), ble en stor byfest-konsert arrangert på Torvet i Kristiansand fra kl. 18. Byfesten var gratis (alkoholfritt) som betyr at det passer for barn og voksne. Rundt 15 000 publikum kom for å se de norske og kjente artistene Kurt Nilsen, Freddy Kalas og Sigrid opptre på scenen. Grunnen til denne store byfesten, er for å feire åpningen av den nye Thon Hotel Parken. Det ble vist en video der “parken” ble åpnet. Egentlig er Thon et hotell med komfort.

På vei til kveldens konsert. Ikke så mange på denne tiden, men det fylte på etter hvert. Jeg så en del som jeg kjente og som regel kommer de bort til meg og hilser når de får øye på meg – alltid.

Konferansierene gjennom kvelden var komikerne Hasse Hope og Magnus Devold. De kom med god underholdning som konkurranser og viste oss morsomme videoer på storskjermene.

Kurt Nilsen sang og spilte så vi kunne se svetten rant. Ja, det var veldig varmt å stå i sola! Etter hvert som sola gikk ned, var det litt kaldt å stå i skyggen, så da flyttet jeg på meg lenger fram slik at jeg kunne se scenen nærme.

Jeg må si Freddy Kalas imponerte og skapte liv i publikum som hoppet, danset og sang med. Som Freddy Kalas sier: – Denne sommeren kommer det til å bli skikkelig fest!

Kveldens siste artist: Sigrid Raabe (som går under artistnavnet Sigrid). Hun strålte og viste masse energi der hun stod og sang. Hun har reist fra Ålesund til Kristiansand, og dette er den eneste konserten hun kommer til å holde på Sørlandet i år. “Don’t Kill My Vibe” er den låten jeg kjenner mest til.

Først ut var Kurt Nilsen, deretter Freddy Kalas og til slutt Sigrid som avsluttet byfesten med fyrverkeri opp i lufta. Se så fint! Jeg har fått filmet masse fra byfesten og video er på vei når den er redigert ferdig.

#byfest #artister #konsert #fest #torvet #kristiansand

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg