Planlegger en reise, men til hvor?

Licensed from: Free-Photos pixabay.com

Endelig har gavekortet fra Restplass.no kommet, og nå kan det for fullt planlegges en reise som vi sent kommer til å glemme. Det er virkelig en unik mulighet til å oppleve steder vi ikke har besøkt før. Vi har tenkt nøye gjennom hvilket land vi skal dra til, og det blir så spennende! Valget falt på en tur til Berlin, som er hovedstaden i Tyskland. Merker at utrolig mange turister fra Tyskland kommer hit i sommer, og da kan vi like godt besøke landet deres som turister. Siden jeg og guttene har tatt tysk som fremmedspråk på ungdoms- og videregående skole, er det null problem å kommunisere med tyskerne når vi trenger hjelp eller hvis vi lurer på noe. Alternativ 2 er å snakke engelsk med dem, og det forstår de like godt.

Licensed from: jensschoeffel pixabay.com

Reisen med fly og hotell skal bestilles via Solfaktor sin nettside. Her skal det sjekkes og planlegges godt, hvilke avganger som går, hotellet vi skal bo på og andre attraktive steder vi ønsker å besøke. Helst vil jeg bo midt i hjertet av Berlin. Da får jeg med meg alt som skjer!

Licensed from: reginasphotos pixabay.com

Licensed from: PixLord pixabay.com

Sist gang jeg har reist langt borte, var i 2007 med fly og tog. Det er nøyaktigere å si for 11 år siden, da var jeg veldig liten. Nå som jeg har blitt litt eldre, er det mye mer å se, huske og dokumentere reisen gjennom kameraet. En opplevelse for livet er å reise til steder man ikke har vært før. Jeg gleder meg allerede til å skrive en pakkeliste og pakke kofferten med alt det nødvendige jeg trenger til turen!

#reise #ferie #land #tyskland #berlin #fly

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg