Dag 1: Forsinket fly til Berlin

Mandag 30. juli 2018 – dag 1: Fra Kristiansand til København, fra København til Berlin, innsjekking på hotell, shopping, bading

Vi stod opp tidlig på morgenen og pakket de siste tingene ferdig. Så ble vi kjørt til Kristiansand lufthavn, Kjevik. Siden vi ikke bor så langt fra nærmeste flyplass, tok dette ca. en halvtimes kjøretur. Med oss hadde vi hver vår sekk + 1 stk innsjekket bagasje som vi alle delte på. Da vi kom frem, sjekket vi inn og sendte den innsjekket bagasjen avgårde. Den skulle videresendes, altså gå direkte til Berlin. Billettene våre ble skannet og vi la fra oss all håndbagasje på rullebåndet til skanning. Jeg tok opp PC-en og ladere i en gjennomsiktig pose på rullebåndet, men glemte helt at jeg hadde mobilen og et armbåndsur på meg. Porten jeg gikk gjennom pep, en vakt bort til meg og sa: – Har du noe på deg? – Å, jeg har glemt å ta av meg klokka, mumlet jeg og han bare: – Jeg ser du har mer i den lomma (der mobilen min lå). Tingene ble så sendt gjennom sammen med de andre tingene, og jeg måtte gå gjennom en annen port. Typisk meg å glemme ting når jeg ikke har vært på en flyplass, sist gang var for 11 år siden …

Den lille smoothie-flasken med vann ble kastet av vaktene, så etter innsjekking rett utenfor var det en liten butikk som het Deli de Luca, og der kjøpte vi hver vår flaske BRIS.

Første boarding var kl. 08:50, vi satt og ventet til kl. 09:10. Det første flyet vi skulle ta var Widerøe fra Kristiansand (KRS) til København CPH. Ombord fikk vi gratis te og kaffe. Jeg satt ved en vindusplass og kunne følge med på når flyet lette og lande.

Da vi ankom København CPH, fant vi gaten vi skulle møte opp ved og gikk rundt i butikkene i nærheten. Det neste flyet ble forsinket. Skulle egentlig møte opp kl. 10:45 boarding, men ble utsatt til kl. 11:33. Vi fløy med SAS fra København CPH til Berlin TXL.

Det var veldig varmt hele veien, temperaturen var rundt 33 – 34 grader. Vi hentet den innsjekket bagasjen og løp for å rekke bussen som skulle til Zoologischer Garten/Kurfürstendamm. X9 gikk om ca. 5 minutter, så vi skyndte oss. I forveien spurte vi en vakt om hvor mye det kostet for 1 barn og 3 voksne. Det stemte med det bussjåføren sa da vi gikk ombord bussen og skulle kjøpe billetter. Vi hadde bare store kontantsedler, ikke 10 cent som vi manglet, og han kunne ikke veksle. Bussturen tok ca. 30 minutter og siste stopp var der vi gikk av.

Vi sjekket inn på Hotel Palace Berlin, skrev under på to kontrakter så fikk vi det ene rommet og nøkkelkortet. Det første rommet fikk brødrene mine, og det andre rommet til meg og mamma var ikke klart enda, så vi måtte vente til det var ferdig rengjort. De skulle ringe opp, så etter en halvtime kunne jeg og mamma få det andre rommet. Rommene var fantastiske og nokså likt. Safen på rommet vårt hadde problemer med batteriet, så vi sa ifra i resepsjonen om at det var noe galt med den. Rett etterpå gikk vi ut på butikken Edeka på Bikinihaus og handlet matvarer, så til Europa-Center. 

Se flere bilder av hotellet: Room tour | 5-stjerners hotell

Da vi kom tilbake på hotellet, sa resepsjonisten at vi måtte være på rommet for at de skulle sende en mann til å fikse safen. Vi ble med opp og mannen fikset den med en gang. Begge rommene vi fikk lå i 3. etasje. Det visste vi ikke før vi sjekket inn og fikk nøkkelkortene. De er som naborom, ligger bare rett over korridoren slik at vi hadde mulighet til å gå over og hente ting og tang. Frem og tilbake.

Til middag spiste vi på en kinesisk restaurant som het Ming Dynastie (Europa-Center). Det ble ris, nudler og grønnsaker. Etter middag spaserte vi tilbake tilbake til hotellet og badet. Det ble ikke bading på meg, men jeg tok noen bilder.

Spa, basseng og treningsrom lå på samme etasje, 3. etasje. Man måtte ha nøkkelkort for å komme inn og det lå i det andre bygget. Bassenget var nydelig og nærmest på bildet kan dere se litt av boblebadet.

Bassenget holdt åpent til kl. 22:00, så vi ble ikke værende der inne så lenge. Det var veldig koselig med tropiske planter som sukkulenter, kaktuser og små palmetrær.

#hotelpalace #hotell #berlin #tyskland #reise #tur #basseng #shopping

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg