En stor glede

I forrige uke var jeg som sagt 5 dager i Berlin. I løpet av reisen merket jeg at jeg savnet å holde på med planteprosjektet hjemme i Norge, så jeg tok noen bilder før jeg dro som minne. Da jeg kom hjem på fredag, kunne jeg endelig se noe gult på lang avstand. Den ene solsikken har tittet frem – og stod i full blomst! Den var veldig vakker.

Å komme hjem til å se en solsikke blomstre, er virkelig en stor glede. Spesielt når man har lagt så mye arbeid i å vanne og stelle plantene hver eneste dag. Jeg er utrolig heldig i år som har klart å plante solsikker. Den høyeste har blitt ca. 2 meter.

Jeg tror jeg er den eneste som har plantet solsikker i nabolaget. Heldigvis døde ingen planter da jeg var borte. En stor takk til pappa som kom og vannet plantene mine hver morgen og kveld. Bildene i dette innlegget ble tatt i forrige uke, fredag 3. august. I skrivende stund har denne flotte blomsten begynt å visne/blåse bort. En annen og mindre blomst har åpnet seg.

#planteprosjekt #solsikke #planter #blomster #hage #foto

8 kommentarer

Siste innlegg