Uke 16 av planteprosjektet

Denne uken har solsikkene fått opplevd både vind og regnvær. Skulle ønske de hadde et tak å stå under, så de slipper å visne og blåse bort så fort. En ny solsikkeblomst åpner snart, og vi venter fortsatt på to til som ikke har åpnet seg enda. Noe sier meg at sommeren straks er over og høsten er på vei. Hva med solsikkene? Vil de klare å takle høstværet?

Denne solsikkeblomsten har stått ut en stund, men holder på å visne. En humle var på besøk i dag, sommeren er vel ikke over enda?

Liten solsikkeblomst på toppen av den eldste solsikken i hagen. Jeg gleder meg til å høste frø fra den eldste og største solsikkeblomsten. 

Nå som tomatene har blitt litt større, henger bladene på plantene ned. Ser ut som de kan kollapse når som helst. For tungt? Jeg legger også merke til fargene på tomatplantene. Noen er grønne, andre er lysegrønne. Hva kan ha skjedd her? 

Dette er enda verre å se … Er det noe som dreper/smitter disse tomatplantene? Det er ikke et godt tegn når bladene ser helt gule og brune ut. Kanskje de må få mer næring og gjødsling.

Paprikaplante til høyre. Den har kjempefine blader og lengde.

#planteprosjekt #solsikke #tomat #paprika #grønnsaker #blomst #hage

4 kommentarer
    1. Spennende prosjekt! Får håpe at høsten ikke starter helt enda 🙂
      Selv har jeg bare chili-planter, men de har jeg inne så de merker ikke så mye til at det har blitt kaldere ute enda.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg