Jeg tester: Sjokoladepizza 🍫🍕

Husker dere pizzaen som tok helt av? I fjor 2017, lanserte Dr. Oetker en ny frossenpizza med sjokolade. Det er en sjokoladepizza for sjokoladeelskeren! Da den først kom ut, var det veldig mange som kjøpte, smakte og la ut video når de testet ut pizzaen på YouTube. Noen synes sjokoladepizzaen smakte veldig dårlig, mens andre likte den kjempegodt. Jeg har ikke fått smakt på den før nå siden prisen ligger på ca. 45 – 50 kroner (!), og det er jo litt av en pris. Noen måneder senere, har sjokoladepizzaen blitt så upopulær at færre kjøper den, så nå er pizzaen på vei ut fra butikkene. Er du heldig og har lyst til å smake før den forsvinner, får du sikkert kjøpt sjokoladepizzaen på matbutikker på nett, men ellers er den ikke lenger å finne i kjente matvarebutikker. Den er ut.

I går fant jeg sjokoladepizzaen på Spar til 10 kroner. Jeg vet at den er på vei ut, så hamstret 6 stk av disse siden de var på tilbud. Ingen dårlig idé å kjøpe flere frossenpizzaer og stappe de ned i fryseren en stund. Da har man alltid pizza tilgjengelig!

Slik ser pizzaen ut etter å ha tatt av plasten. Bunnen er den klassiske Ristorantebunnen med kakao. Den er toppet med sjokoladesaus, revet lys sjokolade, og hvite og mørke sjokoladebiter.

Sjokoladepizzaen var mye finere i pakningen, fyllet ser ut som det er tilfeldig lagt på.

For best resultat stekes pizzaen på rist nederst i stekeovnen på 200 °C over- og undervarme eller 180 ° varmluft, ifølge hjemmesiden til Dr. Oetker. Jeg tok den inn i ovnen og ventet. Jeg forventet at den smeltet helt. Da den kom ut igjen etter 10 minutter, så sjokoladepizzaen slik ut. Tips: Sjokoladepizzaen smaker ekstra godt med vaniljeis til, men nå hadde jeg ikke vaniljeis hjemme, så da ble servering uten.

Hva synes jeg om sjokoladepizzaen? Den smakte en blanding av sjokolade og brownies. Veldig god, men blir litt kvalm i store mengder. Det var masse sjokolade i den, og jeg synes det var nok med 2 pizzabiter. Ikke en pizza jeg ville ha spist til middag, mer som en dessert pizza. Dette er ikke en pizza, føles ut som en stor kjeks etter at den kom ut fra ovnen. Har du planer om å kjøpe sjokoladepizzaen for første gang, da anbefaler jeg at du ikke spiser den opp alene. Du vil nok ikke klare det ettersom det blir for søtt. Ta heller og inviter venner eller familie på besøk for smaksprøve. God appetitt!

– Har du smakt på sjokoladepizzaen fra Dr. Oetker?

#mat #matglede #pizza #ristorante #sjokolade #sjokoladepizza #kakao #kjeks

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg