Uke 17 av planteprosjektet

Solsikkene: Nå har den tredje store solsikkeblomsten åpnet seg helt. Den står som nr. 4 på bildet under. Med tanke på hvordan solsikkene ser ut nå, så skylder vi på vinden som har blåst mye de siste dagene. Og regnværet. Solsikkeblomsten har fått bakoversveis! Jeg hadde håpet at alle solsikkene kunne blomstre samtidig, men det skjedde ikke, da vi måtte vente på en etter en. To av dem henger med hodet, og ja jeg vet: De savner sommeren, varmen og ikke minst sola. Det gjør jeg også.

Tomatene: Tomatene trenger fortsatt masse varme og sol. De er blitt flyttet til en plass hvor det er mest sol om dagen. Når det regner, flytter vi de under tak. Det er masse jobb å flytte de frem og tilbake! Jeg skulle ønske jeg hadde et drivhus akkurat nå som hadde vært mye lettere å holde på med når jeg har så mange planter. Jeg har både store og små potter med tomater. De små pottene med jord tørker veldig fort ut, så har passet på å vanne regelmessig.

Kanskje de tomatplantene på bildet under vil overleve litt til, men som dere ser har mesteparten av bladene visnet bort. De har nok blitt smittet av noe.

Paprika: Denne paprikaplanten har jeg flyttet inn i varmen, hjemme hos meg nå. Den andre paprikaplanten som jeg har hjemme, har blitt for høy og nådd taket, så hadde ikke plass til den hjemme. Den har blitt flyttet ut og fryser ihjel … (bilder av den kommer).

#planteprosjekt #solsikke #tomat #paprika #grønnsaker #blomst #hage

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg