Dette skal jeg plante i 2019

Nå er jeg i gang med planlegging av neste års planteprosjekt. Det har vært et vellykket planteprosjekt i år, og det vil jeg gjerne fortsette med. Jeg elsker å sette av tiden til å dyrke frem egne grønnsaker og planter, og se det spire og gro fra bunnen av. Neste år skal jeg plante:

AGURK
For noen år siden plantet jeg agurk. Det var kjempelett. Merker at jeg har savnet agurken. Jeg tenker å plante enten miniagurk eller vanlig agurk.

Photo by Kelly Neil on Unsplash

SUKKERERTER
De er søte og sprø, og de kan stekes, kokes og wokes. Sukkererter har jeg plantet før. Vokser veldig fort!

Photo by Jessica Ruscello on Unsplash

CHERRYTOMATER
Cherrytomater er små og søte tomater. De modner raskere enn vanlige tomater. Jeg har allerede prøvd å dyrke frem vanlige tomater, men det tar så lang tid før de blir modne. Derfor vil jeg prøve å plante små tomater.

Photo by Dan Gold on Unsplash

JORDBÆR
Jordbær er smaken av sommer og ferie. Jordbær er lett å dyrke og inneholder mye antioksidanter.

Photo by Henry & Co. on Unsplash

SOLSIKKER
Solsikkene jeg har plantet i hagen i år, ble over 2 meter høye. Nå har jeg lyst til å plante “kortvokste” solsikker, altså flere størrelser mindre. Synes solsikken jeg fikk i gave var akkurat passe størrelse.

Photo by Lachlan Gowen on Unsplash

– Har du planer om å starte et planteprosjekt neste år?

#planteprosjekt #planter #grønnsaker #solsikke #tomat #jordbær #agurk #sukkererter

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg