Flom på Sørlandet, vi mistet strømmen

Photo by Casey Horner on Unsplash

I dag var det veldig greit å ta tidligvakten og slutte kl. 14:30 på jobb. Følte det var best, med tanke på at det har meldt masse regn. I ettermiddag skjedde nettopp dette. Masse nedbør, oversvømmelser, trafikk og stengte veier hindret mange å komme seg hjem fra skole og jobb. Flaks for at jeg sluttet tidlig i dag så jeg kunne ta bussen rett hjem uten trafikkproblemer. Tenk så ille det er å sitte stuck fast i rushtiden og inni tunnelene. Enkelte steder har blitt til flom der folk måtte vasse og padle for å komme seg ut av bydelen. Andre har også fått kjellerne sine oversvømt og ødelagt. Så forferdelig!

Photo by NeONBRAND on Unsplash

Da jeg kom hjem, ble jeg helt klissvåt så måtte skifte alt. Litt senere da jeg skulle ta meg en dusj, mistet vi plutselig strømmen. Ikke bare vi, men hele vår lille bydel. Alt ble mørkt og vi måtte tenne stearinlys for at det skulle bli lyst. Heldigvis var strømmen tilbake etter en time, og for meg føltes den timen ut som evigheter. Man er faktisk veldig avhengige av strøm. Uten strøm kan vi nesten ikke gjøre noe som helst, så det var godt at strømmen kom igjen.

#sørlandet #kristiansand #flom #oversvømmelse

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg