Aktivitetsdag på Kjærrane

I dag gikk hele skolen på tur til Kjærrane! Målet for dagen var at vi skulle ha en koselig aktivitetsdag med natursti og frilek. På veien opp gikk fadderbarna sammen med fadderne. Da vi kom frem, ble det en liten spise- og drikkepause før elevene ble ropt opp i hvilken gruppe og hvem de skulle være med i naturstien. 1.-4. klasse holdt til i nærområdet, mens 5.-7. klasse dro litt innover i skogen. Oppgavene var varierte og skulle løses sammen med de i gruppa. Min arbeidsoppgave var å stå ved posten “Hvor godt øyemål har du?”, som var en typisk tenkeoppgave for de som gikk i 1.-4. klasse.

Jeg fikk utdelt utstyr: En bøtte, et litermål, et målebånd og to glasskrukker med lokk som inneholdt tau og makaroni. Litermålet brukte jeg til å fylle på bøtta med vann fra nærmeste bekk. Jeg ante ikke hvor mye jeg tok i (desiliter), men på slutten regnet jeg ut og kom fram til at jeg hadde fylt opp 60 desiliter (6 liter) med vann i bøtta. Bare for å illustrere:

Det gikk veldig fint å stå ved posten. Elevene skulle gjette hvor mange makaroni og hvor langt tauet i glasskrukken var. Og bøtta med vann i desiliter. Den siste gruppa var veldig engasjerte, så de stod og grublet lenge på svaret. De andre gruppene var allerede blitt ferdige, og hadde gått for å spise og grille pølser i engangsgriller. Etter lunsj hadde trivselslederne ansvar å sette ut ulike leker og aktiviteter på gressplenen. Mange var med, også frilek for de som ville gjøre noe annet. Dette kaller vi en kjempefin aktivitetsdag!

#skole #aktivitetsdag #natur #tur #skog

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg