Planteprosjekt: Minitomater

Nå føler jeg at det er på tide med et helt nytt planteprosjekt. Vinteren er snart over og det går mot lysere tider. Når jeg leser om at folk begynner på planteprosjekt, blir jeg også fristet til å starte ett jeg også. I dag handlet jeg inn løsvekt minitomater siden det var -30% på all frukt og grønt på REMA 1000. Til sammen kostet minitomatene 22,-. Kjøpte også blomsterjord.

Det finnes mange forskjellige typer minitomater. Jeg har plukket med meg noen gule, oransje, røde og mørkerøde. En del skal plantes i jord og resten skal spises. Håper det er stor sjanse å dyrke frem tomater ved bruk av ferske frø som vi finner inni tomatene.

Smakte på noen av dem, de var kjempesaftige. Jeg har også noen tomatbusker-frøpose fra i fjor, så hvis dette planteprosjektet ikke går, kommer jeg til å bruke det jeg har fra før. Dette plantet jeg:

Tomatene ble delt i skiver. Masse frø inni som jeg fordelte i 8 forskjellige “blomsterpotter”! De sorte bergerne kommer fra Tine Piano pudding-pakningen. Synes de var så fine i formen, så sparte til planting.

Jeg vet ikke om blomsterjord egner seg til såing. Det var eneste varianten med jord som de solgte på REMA 1000. Da jeg åpnet sekken med jord, var det masse rart oppi.

Blomsterjord 8 liter, torvredusert. Blomsterjord til planting av alle planter i potter og blomsterkasser både inne og ute. Jorden er torvredusert med bark- og fibermull og tilsatt sand og gjødsel.

La oss håpe at det vil spire om noen uker!

Er du i gang med planteprosjekt?
Hvis ja, hva planter du?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg