Klassefest

I går kveld var det klassefest hjemme hos Merethe. Alle ble invitert, men dessverre var vi ikke alle. Festen startet kl. 18:00, men jeg kom ca. 20 minutter før fordi jeg ville hjelpe til. Vi skulle spise taco, så hun hadde handlet før jeg kom. Maten var ikke laget enda, så jeg gikk inn på kjøkkenet og kuttet opp grønnsakene. Noen minutter senere kom resten, så det var koselig!

Kjøttdeig, salat, paprika, ost, agurk, tomater, tortillachips … Vi spiste i stua, så her var det bare mat på bordet.

Vi spilte kortspill, drakk og snakket. Musikken kom ut fra TV-en (radio TV ble det da).

Jeg er 18 år, men jeg har aldri vært med på en ordentlig fest der folk drikker og fester skikkelig. Dette må være første gang. Det føltes så rart å være med første gang. Jeg kom, men drakk ikke. Håper folk ikke synes jeg er rar nå, men jeg er faktisk ikke klar til å drikke alkohol, sprit osv … for første gang. Jeg vet ikke når jeg er klar, men en dag kan det skje. Dere i klassen min respekterer valget mitt, og det er jeg glad for, dere har ikke presset meg å drikke.

Etter hvert ble folk litt “fulle” – det kunne jeg se. Det er rart å se det for første gang, hehe. Litt vanskelig kommunikasjon jeg hadde med noen, men ellers skjønte de godt hva jeg sa. Da jeg skulle gå (som var rundt 23-tida) fikk jeg lov til å skrive en/flere hilsener på veggen (ikke Facebook veggen, men veggen i huset). Det har vært en bra og kul klassefest, og håper senere vi kan lage flere før skoleslutt. Takk for i kveld, klassen!

#klassefest #fest #interiør #videregående

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg