Lader du mobilen ofte?

I dag tenkte jeg å skrive om ulike grunner til at mobilen blir fort tappet opp for strøm. Uansett hvor vi er, så ønsker vi å ha nok strøm på mobilen så kan vi kan følge med på absolutt alt. Vi sjekker for eksempel status, kommentarer og hva andre gjør på de forskjellige sosiale medier. Vi kan ikke leve uten mobilen fordi den har blitt en del av hverdagen vår. Ikke rart vi fort merker mobilen går tom for strøm. Dette gjør jeg for å spare strømmen, og dette førte til at jeg nå lader mobilen hver 3. dag.


– Slår av Wi-Fi når jeg ikke bruker mobilen.
– Jeg bruker ikke mobildata, er bare avhengig av Wi-Fi.

– “Kaster” bort en eller flere apper kjørende i bakgrunnen.
– Etter å ha brukt noen apper, kan de fortsatt kjøre i bakgrunnen selvom de er “lukket”. På min mobil holder jeg hjemknappen > får opp appene > “kast”.

– Skrur lysstyrken til den mørkeste.
– Bare hvis jeg ikke bruker mobilen på en stund. Det sparer mye strøm.

– Skrur på flymodus.
– Om nettene mest ja. 

– Bruker ikke lenger en magnestisk lommebok som forstyrrer batteriet.
– I bruksanvisningen anbefales det ikke å ha mobilen i nærheten av magnetiske ting.

– Spiller mindre spill på mobilen.
– Spiller på PC-en mest nå.

– Avinstrallerer apper jeg ikke bruker eller trenger.
– Grunnen til dette er at enkelte apper bruker forferdelig mye strøm, som fører til bakgrunnskjøring.

– Skrur av mobilen hver natt.
– Mobilen forstyrrer nattesøvnen, anbefaler å legge vekk mobilen laaangt vekk fra senga eller bare slår den av. Kanskje på grunn av stråling.

– Lader mobilen når den har minst 20% igjen.
– Batteriet holder seg best rundt minst 40%, men jeg lader den rundt 20%. Venter ikke til helt under 10%. Da er den så å si død …

– Husk å dra ut laderen når mobilen er ladet ferdig.
– Ikke overlad, og jeg unngår å lade om natta. Noen ganger glemmer jeg det, men andre ganger ikke.

#tips #mobil #lading #batteri

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg