Positive ord i hverdagen

Ved fruktdisken i en matvarebutikk på Lund, kom jeg over noen flotte dekorative halvkuttede meloner i forskjellige farger. Det var skrevet på med sort tusj, kun oppmuntrende og positive ord var å se. Jeg tenker at dette får en lyst til å kjøpe en melon, smake på den og bli glad. Budskapet butikken ønsker å få frem er nok å spise mer frukt og grønt sunt som anbefalt “1 av 5 om dagen”.

“Så vanvittig flott du er ♥”

Jeg spiser selv masse frukt og grønt flere ganger om dagen for at kroppen skal få i nok vitaminer, mineraler og fiber = viktige næringsstoffer til et sunt og rikt kosthold.

Et høyt inntak av frukt og grønnsaker er gunstig i forhold til forebygging av bl.a. kreft, hjerte- og karsykdommer, høyt blodtrykk, overvekt og diabetes. Frukt og grønnsaker inneholder en rekke stoffer som virker sykdomsforebyggende, og kan ikke erstattes av høye doser av enkeltstoffer i pille- eller pulverform.
OFG – opplysningskontoret for frukt og grønt. Hvorfor er frukt, bær og grønnsaker så viktig for helsen? HER

#mat #frukt #grønnsaker #butikk #sunt #kosthold

2 kommentarer
    1. Jeg elsker når matbutikkene gjør sånn! Blir liksom i litt bedre humør når jeg går forbi, og det er faktisk mye større sjanser for at jeg kjøper en også. Hurray for at de prøver å få i forbrukere mer frukt! Når jeg var på butikken i dag så var det tilbud på yoghurt og peppespizza-produkter. Det er så leit at de nesten aldri eller sjeldent har tilbud på sunn mat!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg