1. semester slutt – siste eksamen

Dere har sett lite aktivitet fra meg i det siste. Grunnen til det er at jeg har vært så fokusert på naturfagen, så jeg hadde rett og slett lagt bloggen til side. Nå er jeg 100% tilbake og gleder meg veldig mye til å blogge igjen!

Slutten av første semester, er ofte en humørsvingende periode der vi opplever både oppturer og nedturer. Eksamen og det er den mest stressende tiden for oss studenter. Vi leser, prøver å pugge stoffet slik at vi kan det utenat, skriver notater og ikke har tid til å slappe av. Jeg føler at det sliter oss ut med flere timers stillesitting og de pensumbøkene med 1050 sidene foran oss. Hold ut!

Dagene gikk fort. For meg hjalp det ikke stort å sitte flere timer i strekk å lese i pensumbøkene. Hørt fra en lærer, som sa til meg en gang: – Du kan se filmer på Youtube så lærer du av å se på modeller og forklaringer. Å lese i en lærebok blir litt kjedelig i lengden. Smart eller hva? Dette forslaget tok jeg i bruk, verd å prøve ut.

I dag hadde jeg skriftlig naturfag eksamen i biologi, fysikk og kjemi. En 4-timers lang og sammensveiset eksamen fra kl. 9-13. Vi fikk beskjed om å komme tidligere, ca. kl. 8:30 for å være tidlig og klar for dagen. Vaktene ga oss beskjeder og vi registrerte oss. Først fikk vi utdelt en bunke med ark-på-ark (hvis man skrev på det første så gikk det gjennom som flere trykte eksemplarer), blanke hvite kladdeark og omslagsark. Da oppgaven ble delt ut, gikk vi i gang med en artstest, regning i fysikk og en blanding av kjemioppgaver. Hjelpemidlene formelhefter i kjemi og fysikk, og kalkulator var tillatt å bruke. På slutten dro vi ut alle arkene og sorterte dem etter sidetall. Så var det innlevering.

Nå blir det koselig å ha en måned med juleferie!

#naturfag #desember #eksamen #skole

1 kommentar
    1. Håper det gikk bra med alle dine eksamener! 🙂 Jeg skal selv ha min siste eksamen den 14. desember, så er det juleferie på meg etter det. Kos deg masse med ferien. Nytt den og slapp av! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg