Årets høydepunkter 2016 – del 1

Året 2016 nærmer seg mot slutten, det er bare tre dager igjen til nyttår! Nå har jeg gått igjennom innleggene på bloggen og tar en kort oppsummering av året som vært måned for måned. Dette er del 1 fra januar til juni, så kommer del 2 snart ut.

JANUAR:

Vi så på sjakk på kanalen TV2: Magnus Carlsen spilte mot Yi Wei, og jeg la ut et bilde på min instagram @cindydesign med #2sjakk. Da fikk jeg bildet mitt på TV-skjermen i noen sekunder og det forsvant ganske kjapt.

Utdanningsmesse tautdanning.no ble arrangert i Gimlehallen, 18. – 19. januar. Jeg hadde ingen anelse for hva jeg skulle velge etter VG4 Påbygg, men dro likevel dit for å hente noen brosjyrer over studier som kunne ha passet meg.

 

FEBRUAR:

Prøvde meg på å lage et bloggdesign. Se det HER!

Lagde en kollasj av alle bildene jeg har fått på trykk i KristiansandAvis.

 

MARS:

Det var en “finn påskegget”-konkurranse i COOP Prix butikkene, og vinneren fikk selvfølgelig beholde egget og innholdet i den med påskegodt. Jeg fant dette fine egget.

Innkjøp av dette superfine sjakkbrettet i fargene sølv og gull.

 

APRIL:

Jeg var hos rådgiveren og søkte skole(r) til høsten. Jeg listet opp mine ønsker og kom fram til 7/10 valg. Ønskene skrev jeg etter rekkefølge, slik at første ønske (det jeg ville mest komme inn på) stod først osv.

Jeg vant en stilig stavmikser fra konkurransen “Takk for maten” av Tine på Trybe.

Dekorerte rommet mitt og stua med stilige plakater fra Desenio.

Fashion Spring moteshow lørdag 23. april 2016 fra kl. 14. Sørlandssenteret ved XXL.

 

MAI:

17. mai: Norges nasjonaldag! Vi var i byen vår, Kristiansand ved Tresse. Veldig fint vær, og mange folk i flotte bunader og dress.

21. mai: Dagstur til Danmark. Vi kjørte fra Hirtshals til Aalborg. I Aalborg var vi inne på Aalborg Storcenter for å handle stort.

Vi besøkte også Hirtshals fyrtårn da vi hadde noen timer igjen før båtens avgang til Kristiansand.

 

JUNI:

I begynnelsen av juni hadde vi problemer med internett-boksen. Det skapte noen kjedelige timer der vi ikke kunne gjøre noen ting. Jeg fikk nesten helt panikk. Saken var at jeg kom hjem til null-fungerende-internett. Selve wifi-boksen virket ikke, og ikke nok med det: Hustelefonen fungerte heller ikke! Noen grønne lys blinket og telefonen hadde ikke summetoner. Vi kontaktet vårt selskap rundt klokken 17, men da kunne de ikke sende noen til å fikse internettet vårt, siden de allerede var ferdig på jobb. Det endte opp med at jeg satt på skolen litt lengre enn vanlig for å få nett. Internettet ble heldigvis fikset dagen etter, så det ble vi glade for å høre.

Jeg begynte å ha interesse for å gå tur i nærområdet. For å trekke frisk luft og for å ta bilder i samme slengen. I sommertider er naturen virkelig fin!

Vakkert med de rosa blomstene rundt om i byen.

Prøvde meg på å lage et nytt design til blogg.no (skissert i Photoshop) og var en slags konkurranse.

Litt tull med skole PC-en min, men fikk ordnet det på IT-hjelpen. Gjorde den om til privatbruk, og oppdaterte PC-en fra Windows 7 til 10. Jeg fikk også Microsoft pakkene (2016 versjoner), men kunne dessverre ikke få Photoshop (selv om jeg har spurt flere ganger siden jeg var så desperat). Det fikk jeg ordne selv senere.

Onsdag 22. juni kl. 18 var det skoleavslutning. Jeg var ferdig med VG4 Påbygg på Tangen videregående skole. Skolen som har jeg gått på i fire flotte år var trist å forlate. Et langbord stod ved “smultringen” i 1. etasje og forfriskninger som champagne, jordbær og Twist-godteri fikk vi smake på.

I sommerferien begynte jeg og mamma med “hageprosjekt” eller “planteprosjekt”. Plutselig stod det en hel gjeng med grønne planter ute i terrassen vår. Vi var så glad for at solsikkene, agurkplantene og sukkerertene (som vi har plantet i begynnelsen i mai) etter hvert kom frem. Passiflora fikk vi dessverre ikke til å blomstre (planten døde) …

#oppsummering #2016 #opplevelser #personlig #januar #februar #mars #april #mai #juni

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg