Stakkar min kjøkkenhage

Dere husker vel min lille kjøkkenhage prosjekt. Det var et “amazing” planteprosjekt til å begynne med, men etter noen uker overlevde dessverre ikke plantene. Ikke fordi jeg glemte å vanne, tvert imot. Spirene ble så tynne og hang med hodet ned ettersom de vokste. Jeg har sett en del små hvite lus kravle opp og ned, og som har bodd i den fuktige jorda fordi de trives der, og har i tillegg møllspist mine søte små spirer som kunne ha blitt til grønnsaker. Lusene kan ha vært med i jorda som jeg har hentet fra hagen, og jo flere av dem, jo mer egg la de. Uff, så forferdelig! Her er et siste bilde av min kjøkkenhage tatt 3. mai:

På slutten fikk blomsterpottene i papp en del mugg på sidene på grunn av vanning og fuktighet. Spirene vokste ikke lenger enn dette her. Kunne datoen på pakningen ha gjort det vanskelig for plantene å vokse ettersom det stod “minst holdbar til 6-2017”, og jeg fikk disse kjøkkenhagene i fjor mai/juni som jeg plantet i april i år.

#planteprosjekt #plante #frø #dild #vårsalat #agurk #aubergine #bilka #danmark #kjøkkenhage

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg